Grupa kapitałowa Gremia Media w III kwartale 2018 zanotowała 24,24 mln zł przychodów sprzedażowych (7,8 proc. więcej niż rok wcześniej) i 1,75 mln zł zysku netto (wobec 647 tys. zł straty netto rok wcześniej). Z kolei w pierwszych trzech kwartałach br. Gremi Media miała 74,47 mln zł przychodów sprzedażowych oraz 5,79 mln zł zysku netto.
Grupa kapitałowa Gremia Media w III kwartale 2018 zanotowała 24,24 mln zł przychodów sprzedażowych (7,8 proc. więcej niż rok wcześniej). Przychody gotówkowe Grupy Gremi ze sprzedaży w zeszłym kwartale wyniosły 21,18 mln zł - 3,9 proc. więcej niż rok wcześniej.
- Szczególnie cieszy nas to, że potrafimy generować wyższe przychody gotówkowe, niż w analogicznych okresach ubiegłego roku. W dużej mierze jest to związane z nowo wprowadzanymi produktami cyfrowymi, które są osia naszej strategii rozwoju - komentuje Tomasz Jażdżyński, prezes firmy.
Wpływy barterowe firmy zwiększyły się z 2,11 do 3,07 mln zł. W konsekwencji zysk brutto ze sprzedaży poszedł z górę z 6,91 do 9,02 mln zł, zysk z działalności operacyjnej - z 253 tys. zł do 2,33 mln zł, a zysk EBITDA - z 785 tys. zł do 5,61 mln zł, natomiast wynik netto poprawił się z 647 tys. zł straty do 1,75 mln zł zysku.
Prawie 6 mln zysku netto w 2018 roku
Z kolei w pierwszych trzech kwartałach br. Gremi Media miała 74,47 mln zł przychodów sprzedażowych (po wzroście o 3,5 proc. w skali roku) oraz 5,79 mln zł zysku netto (wobec 344 tys. zł zysku rok wcześniej).
Na koniec września br. firma miała 5,23 mln zł zobowiązań długoterminowych, w tym 3,25 mln zł rezerwy na podatek odroczony. Natomiast wartość zobowiązań krótkoterminowych zwiększyła się w skali roku z 42,42 do 45,43 mln zł, z czego tych z tytułu kredytów i pożyczek - z 14,75 do 19,96 mln zł.
Grupa kapitałowa Gremi Media sukcesywnie zmniejsza zatrudnienie etatowe - z 76 pełnych etatów na koniec ub.r. do 62,91 etatów na koniec września br. Firma uzasadnia, że niski poziom zatrudnienia wynika z outsourcingu usług.
Sama spółka Gremi Media zajmująca się działalnością wydawniczą (jest wydawcą m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” oraz ich serwisów internetowych) osiągnęła w zeszłym kwartale 22,61 mln zł przychodów ze sprzedaży (3,7 proc. więcej niż rok wcześniej), w tym 19,6 mln zł wpływów gotówkowych (po wzroście o 0,8 proc.). Zysk EBITDA spółki zwiększył się z 1,15 do 3,25 mln zł, a zysk netto - z 923 tys. zł do 1,81 mln zł.
Natomiast w trzech kwartałach br. miała 69,63 mln zł wpływów sprzedażowych (wobec 69,03 mln zł rok wcześniej) oraz 4,34 mln zł zysku netto (rok wcześniej wyniósł on 962 tys. zł).
Prasa | Wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”: 4,9 mln zł należności od Ruchu jest zagrożonych nieściągalnością |
Według danych ZKDP od stycznia do września br. średnia sprzedaż ogółem „Rzeczpospolitej” wynosiła 45 231 egz. (8,1 proc. mniej niż rok wcześniej), a „Parkietu” - 3 834 egz. (po spadku o 7 proc. w skali roku). Natomiast we wrześniu br. portal Rp.pl zanotował 3,1 mln realnych użytkowników i 11,54 mln odsłon, a Parkiet.com - 201,2 tys. użytkowników i 1,52 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).
Oprócz spółki Gremi Media do grupy kapitałowej Gremi Media należy m.in. nieco ponad 50 proc. akcji spółek e-Kiosk i ComPress, 49 proc. akcji spółki prowadzącej serwis Kariera.pl oraz 47 proc. spółki MMC Conferences organizującej konferencje biznesowe.
W listopadzie ub.r. Gremi Media zadebiutowała na warszawskim rynku giełdowym NewConnect. Jej głównym akcjonariuszem jest grupa KCI kontrolowana przez Grzegorza Hajdarowicza. W sierpniu ub.r. 14,6 proc. akcji Gremi Media za 36,66 mln zł kupiła grupa inwestorów, m.in. fundusz North Base Media i spółka głównego udziałowca Ruchu, a w listopadzie North Base Media nabył jeszcze 4,39 proc. firmy za 11,02 mln zł.