Prasa2018-11-15
5

Gremi Media miała 5,8 mln zł zysku netto po trzech kwartałach 2018 roku

Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi MediaTomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media

Grupa kapitałowa Gremia Media w III kwartale 2018 zanotowała 24,24 mln zł przychodów sprzedażowych (7,8 proc. więcej niż rok wcześniej) i 1,75 mln zł zysku netto (wobec 647 tys. zł straty netto rok wcześniej). Z kolei w pierwszych trzech kwartałach br. Gremi Media miała 74,47 mln zł przychodów sprzedażowych oraz 5,79 mln zł zysku netto.

Grupa kapitałowa Gremia Media w III kwartale 2018 zanotowała 24,24 mln zł przychodów sprzedażowych (7,8 proc. więcej niż rok wcześniej). Przychody gotówkowe Grupy Gremi ze sprzedaży w zeszłym kwartale wyniosły 21,18 mln zł - 3,9 proc. więcej niż rok wcześniej.

- Szczególnie cieszy nas to, że potrafimy generować wyższe przychody gotówkowe, niż w analogicznych okresach ubiegłego roku. W dużej mierze jest to związane z nowo wprowadzanymi produktami cyfrowymi, które są osia naszej strategii rozwoju - komentuje Tomasz Jażdżyński, prezes firmy.

Wpływy barterowe firmy zwiększyły się z 2,11 do 3,07 mln zł. W konsekwencji zysk brutto ze sprzedaży poszedł z górę z 6,91 do 9,02 mln zł, zysk z działalności operacyjnej - z 253 tys. zł do 2,33 mln zł, a zysk EBITDA - z 785 tys. zł do 5,61 mln zł, natomiast wynik netto poprawił się z 647 tys. zł straty do 1,75 mln zł zysku.

Prawie 6 mln zysku netto w 2018 roku

Z kolei w pierwszych trzech kwartałach br. Gremi Media miała 74,47 mln zł przychodów sprzedażowych (po wzroście o 3,5 proc. w skali roku) oraz 5,79 mln zł zysku netto (wobec 344 tys. zł zysku rok wcześniej).

Na koniec września br. firma miała 5,23 mln zł zobowiązań długoterminowych, w tym 3,25 mln zł rezerwy na podatek odroczony. Natomiast wartość zobowiązań krótkoterminowych zwiększyła się w skali roku z 42,42 do 45,43 mln zł, z czego tych z tytułu kredytów i pożyczek - z 14,75 do 19,96 mln zł.

Grupa kapitałowa Gremi Media sukcesywnie zmniejsza zatrudnienie etatowe - z 76 pełnych etatów na koniec ub.r. do 62,91 etatów na koniec września br. Firma uzasadnia, że niski poziom zatrudnienia wynika z outsourcingu usług.

Sama spółka Gremi Media zajmująca się działalnością wydawniczą (jest wydawcą m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” oraz ich serwisów internetowych) osiągnęła w zeszłym kwartale 22,61 mln zł przychodów ze sprzedaży (3,7 proc. więcej niż rok wcześniej), w tym 19,6 mln zł wpływów gotówkowych (po wzroście o 0,8 proc.). Zysk EBITDA spółki zwiększył się z 1,15 do 3,25 mln zł, a zysk netto - z 923 tys. zł do 1,81 mln zł.

Natomiast w trzech kwartałach br. miała 69,63 mln zł wpływów sprzedażowych (wobec 69,03 mln zł rok wcześniej) oraz 4,34 mln zł zysku netto (rok wcześniej wyniósł on 962 tys. zł).

Według danych ZKDP od stycznia do września br. średnia sprzedaż ogółem „Rzeczpospolitej” wynosiła 45 231 egz. (8,1 proc. mniej niż rok wcześniej), a „Parkietu” - 3 834 egz. (po spadku o 7 proc. w skali roku). Natomiast we wrześniu br. portal Rp.pl zanotował 3,1 mln realnych użytkowników i 11,54 mln odsłon, a Parkiet.com - 201,2 tys. użytkowników i 1,52 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

Oprócz spółki Gremi Media do grupy kapitałowej Gremi Media należy m.in. nieco ponad 50 proc. akcji spółek e-Kiosk i ComPress, 49 proc. akcji spółki prowadzącej serwis Kariera.pl oraz 47 proc. spółki MMC Conferences organizującej konferencje biznesowe.

W listopadzie ub.r. Gremi Media zadebiutowała na warszawskim rynku giełdowym NewConnect. Jej głównym akcjonariuszem jest grupa KCI kontrolowana przez Grzegorza Hajdarowicza. W sierpniu ub.r. 14,6 proc. akcji Gremi Media za 36,66 mln zł kupiła grupa inwestorów, m.in. fundusz North Base Media i spółka głównego udziałowca Ruchu, a w listopadzie North Base Media nabył jeszcze 4,39 proc. firmy za 11,02 mln zł.

Autor:tw

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas