Prasa2019-05-16
4

Gremi Media: wpływy wzrosły o 7 proc., 3,1 mln zł zysku netto. Jażdżyński: konsekwentna transformacja cyfrowa

Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi MediaTomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media

W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa Gremi Media (wydawca m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”) zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 7 proc. do 24,56 mln zł oraz 3,08 mln zł zysku netto (wobec 86 tys. zł zysku netto rok wcześniej).

Skonsolidowane wpływy gotówkowe grupy Gremi Media ze sprzedaży zwiększyły się w skali roku z 21,03 do 21,46 mln zł, a przychody barterowe - z 1,91 do 3,1 mln zł.

Koszt własny sprzedaży wzrósł z 13,55 do 13,64 mln zł, natomiast koszt sprzedaży zmalał z 5,58 do 5,06 mln zł, a koszty ogólnego zarządu - z 3,07 do 2,36 mln zł.

Przełożyło się to na wzrost zysku EBITDA z 1,95 do 4,51 mln zł, zysku operacyjnego z 650 tys. zł do 3,3 mln zł, a zysku netto - z 86 tys. zł do 3,08 mln zł, Natomiast wynik netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej poprawił się z 70 tys. zł straty do 2,33 mln zł.

- Takie wyniki niezmiernie nas cieszą, tym bardziej, że działamy na bardzo trudnym rynku. Wzrost przychodów osiągamy dzięki konsekwentnie realizowanej transformacji cyfrowej. Oferujemy szeroką gamę wysokomarżowych produktów cyfrowych, co w istotny sposób wpływa na naszą rentowność i generowane zyski. Szczególnie jesteśmy zadowoleni z ich skali - w pierwszym kwartale 2019 r. wykazaliśmy zysk EBITDA na poziomie analogicznym do całego roku 2017, a rentowność EBITDA przekroczyła 18 proc. - komentuje Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media.

Firma wydaje dzienniki „Rzeczpospolita” i „Parkiet”. Według danych ZKDP w pierwszym kwartale br. średnia sprzedaż ogółem pierwszego tytułu wynosiła 41 296 egz. (9,2 proc. mniej niż rok wcześniej), a drugiego - 3 826 egz. (po wzroście o 2,5 proc.). Natomiast portal Rp.pl w marcu zanotował 3,95 mln realnych użytkowników i 16,09 mln odsłon, a Parkiet.com - 325 tys. użytkowników i 1,61 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

Spółkami zależnymi grupy Gremi Media są E-Kiosk, Gremi Edycja, Gremi FAD, Gremi Ekonomia, Gremi Prawo i Wydarzenia, ComPress i Kancelarie RP. E-Kiosk (w którym Gremi Media ma 50,01 proc. akcji) w zeszłym kwartale zanotował wzrost wpływów 28 proc. do 2,54 mln zł, a wynik netto poprawił się z 453 tys. zł straty do 570 tys. zł zysku.

W ujęciu jednostkowym spółka Gremi Media osiągnęła w minionym kwartale wzrost wpływów sprzedażowych o 4,3 proc. do 22,67 mln zł, zysku EBITDA z 2,29 do 3,96 mln zł oraz zysku netto z 619 tys. zł do 2,31 mln zł.

Autor:tw

Więcej informacji:Gremi Media, Tomasz Jażdżyński

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas