Prasa2015-08-19
5

Gremi Media z 4,3 mln zł wpływów i 382 tys. zł zysku w I połowie br.

Grzegorz Hajdarowicz, członek rad nadzorczych Gremi Media i KCIGrzegorz Hajdarowicz, członek rad nadzorczych Gremi Media i KCI

W minionym półroczu spółka Gremi Media (która na początku lipca przejęła większościowe udziały Presspubliki, wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej) zanotowała 4,35 mln zł przychodów ze sprzedaży i 382 tys. zł zysku netto.

Wpływy Gremi Media ze sprzedaży w skali roku wzrosły ponad 14-krotnie - z 300 tys. zł w pierwszej połowie ub.r. do 4,35 mln zł w minionym półroczu, natomiast zysk netto zmalał - z 686 tys. zł do 382 tys. zł. Przychody finansowe spółki również się zmniejszyły - z 1,69 mln zł do 1,13 mln zł. - Od stycznia 2015 Spółka prowadzi również działalność holdingową w stosunku do spółek z Grupy Gremi. W związku z tym zmianie uległa prezentacja przychodów z tytułu odsetek, które w ubiegłym roku były prezentowane jako przychody ze sprzedaży, a w tym roku zostały zaprezentowane jako przychody finansowe - tłumaczy zarząd firmy w sprawozdaniu finansowym.

Kapitał własny Gremi Media na koniec czerwca wynosił 46,93 mln zł (382 tys. zł więcej niż rok wcześniej), zobowiązania długoterminowe - 2,27 mln zł (w tym 1,56 mln z tytułu kredytów bankowych), a zobowiązania krótkoterminowe - 2,25 mln zł.

Gremi Media prowadzi działalność holdingową w stosunku do innych spółek Grupy Gremi oraz działalność finansową.

Przypomnijmy, że w lipcu br. Gremi Media 19-krotnie podniosła swój kapitał, emitując nowe akcje o wartości 200,2 mln zł dla firm KCI i Gremi (wszystkie należą do Grzegorza Hajdarowicza) w zamian za 48,1 proc. udziałów Presspubliki (kontrolującej m.in. wydawcę „Rzeczpospolitej”, „Parkietu”, „Sukcesu” i „Bloomberga Businessweek”). W efekcie Gremi Media ma 60,5 proc. udziałów Presspubliki, sprawując pełną kontrolę nad tą spółką.

Spółka wspólnie z podmiotami z Grupy Gremi realizuje przyjęte kierunki rozwoju angażując się w inwestycje w podmioty realizujące projekty na rynku medialnym. Powyższe działania dążą do stworzenia nowej, zaawansowanej technologicznie grupy, która dzięki swojej wizji przyszłości, wykorzystaniu i upowszechnieniu najnowszych rozwiązań technologicznych ma realne szanse dołączyć do grona liderów rynku medialnego, przyczyniając się do jego rozwoju, a także do znaczącego wzrostu wartości akcji dla jej właścicieli - opisuje zarząd Gremi Media.

Autor:tw

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas