Reklama 2022-03-14
2

Menedżerowie Ogilvy & Mather poza zarządem Grey Worldwide Warszawa

Z zarządu agencji reklamowej Grey Worldwide Warszawa odeszli Ralph Clementson i Mirel Plesca, dyrektorzy regionalni sieci Ogilvy & Mather. W 2020 roku firma zanotowała 19,42 mln zł przychodów i 1,93 mln zł straty netto.

Ralph Clementson i Mirel Plesca byli w zarządzie Grey Worldwide Warszawa od połowy ub.r.

W zarządzie Grey Worldwide Warszawa pozostaje Joanna Modzelewska, od maja 2020 roku dyrektor finansowy spółki. Wcześniej m.in. przez osiem lat pracowała w sieci reklamowej FCB (kolejno jako kontroler i dyrektor finansowy) oraz przez prawie 11 lat w Gardiner & Theobald LLP.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Ralph Clementson z Ogilvy & Mather (tak jak Grey należącą do koncernu WPP) jest związany od ponad 25 lat. Od 2005 roku jest szefem firmy w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Azji.

Mirel Plesca od 17 lat pracuje w Ogilvy & Mather jako dyrektor finansowy, od 2017 roku odpowiada w tym zakresie za region Europy Środkowo-Wschodniej.

Grey Worldwide Warszawa ze stratą w 2020 r.

Pod koniec ub.r. w elektronicznym KRS pojawiło się sprawozdanie finansowe Grey Worldwide Warszawa za 2020 rok. Spółka zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 4,7 proc. do 19,42 mln zł.

Wpływy krajowe zmalały z 15,62 do 15,32 mln zł, a te zagraniczne zwiększyły się z 2,93 do 4,1 mln zł.

Z kolei koszty operacyjne zwiększyły się o 1,5 proc. do 23,53 mln zł. Nakłady na usługi obce poszły w górę z 16,08 do 17,37 mln zł, na wynagrodzenia - z 4,65 do 4,79 mln zł, natomiast koszty ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych minimalnie zmalały (z 980,7 do 979,5 tys. zł). W spółce pracowały średnio 43 osoby.

Strata sprzedażowa Grey Worldwide Warszawa zmalała z 4,62 do 4,1 mln zł. Natomiast pozostałe wyniki rentowności firmy pogorszyły się wskutek spadku pozostałych wpływów operacyjnych  4,75 do 2,57 mln zł oraz wzrostu pozostałych kosztów operacyjnych z 25,3 do 597,4 tys. zł.

W połowie 2020 roku spółka otrzymała od Polskiego Funduszu Rozwoju 742,1 tys. zł częściowo bezzwrotnej pożyczki w ramach tzw. tarczy finansowej, uruchomionej po pierwszym lockdownie po wybuchu epidemii.

W konsekwencji wynik operacyjny Grey Worldwide Warszawa poszedł w dół ze 104 tys. zł zysku do 2,08 mln zł straty, wynik brutto - ze 109,8 tys. zł zysku do 2,08 mln zł straty, a wynik netto - z 39,7 tys. zł zysku do 1,93 mln zł straty.

100 proc. udziałów spółki ma niemiecka firma Grey Holding Central Europe.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2020, a poprzedni - 2019

Autor: tw

KOMENTARZE (2) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas