Reklama 2015-04-27
2

Group One przejmuje agencję Gong, stawia na digital

Od lewej: Agnieszka Gołębiowska, Bartek Gołębiowski i Marek Żołędziowski Od lewej: Agnieszka Gołębiowska, Bartek Gołębiowski i Marek Żołędziowski

Holding marketingowy Group One (obejmujący agencję Change i dom mediowy Value Media) przejął 51 proc. udziałów agencji kreatywnej Gong. Zamierza dzięki temu zwiększyć swoje kompetencje i wpływy w zakresie komunikacji internetowej.

Group One kupił za gotówkę 51 proc. udziałów w agencji Gong (wartość tej transakcji nie została ujawniona), natomiast pozostałe 49 proc. dalej będzie należeć do jej szefów: dyrektor zarządzającej Agnieszki Gołębiowskiej oraz dyrektora kreatywnego Bartka Gołębiowskiego.

- Dołączenie do Group One to przemyślana decyzja. Głównym kryterium przy wyborze partnera był potencjał dalszego rozwoju Gong przy jednoczesnym zachowaniu naszej tożsamości i kultury organizacyjnej - komentuje Agnieszka Gołębiowska. - Przyszłością komunikacji marketingowej jest pełna integracja działań na poziomie contentu i mediów. Współpraca z Value Media w ramach Group One wzmocni ofertę Gong i pozwoli na realizacje w pełni zintegrowanych kampanii we wszystkich kanałach - dodaje Bartek Gołębiowski.

Dla Group One to przejęcie oznacza znaczące rozwinięcie działalności w zakresie komunikacji internetowej. - W 2015 roku przychody Group One przekroczą 180 mln zł, z czego ponad 50 proc. pochodzić będzie z digitalu - zapowiada Marek Żołędziowski, prezes grupy. - Gong w Group One oznacza nie tylko poszerzenie portfolio klientów i kompetencji digitalowych. To również ekspansja grupy poza granice Polski - podkreśla.

Gong zaczynała działalność jako typowa agencja interaktywna, przy czym z czasem przygotowywała i realizowała coraz więcej kampanii w mediach pozainterentowych i obecnie pozycjonuje się jako agencja kreatywna. Jej najważniejsi klienci to Żywiec, ING, Aviva, Unilever i McDonald’s. Zatrudnia 50 osób w biurach w Gliwicach i Warszawie, niedawno otworzyła biuro w Rotterdamie (więcej na ten temat).

Po przejęciu agencji w Group One pracuje ponad 200 osób. Do grupy należą też agencja reklamowa Change (wcześniej działająca jako Change Integrated, w marcu br. przejęła agencję We Love Ads) oraz dom mediowy Value Media, który jesienią ub.r. wchłonął Equinox Polska (więcej o tym).

Autor: tw

KOMENTARZE (2) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas