Internet2015-09-23
3

Groupon znika z siedmiu rynków i zwolni ponad tysiąc pracowników

Serwis Groupon zapowiedział zakończenie swojej działalności w siedmiu krajach z Afryki, Azji i Ameryki Łacińskiej. Przewidziane jest też zwolnienie ponad tysiąca pracowników. - Planowane zmiany nie dotyczą Polski - zastrzegają w rozmowie z Wirtualnemedia.pl przedstawiciele Groupona.

Zapowiadane przez Groupona działania to dalszy ciąg zmiany strategii, którą serwis prowadzi już od pewnego czasu. Wcześniej w br. firma ogłosiła wycofanie się z rynku greckiego i tureckiego, z kolei w Indiach Groupon sprzedał kontrolny pakiet tamtejszego oddziału firmie Sequoia.

Teraz do zamknięcia zostało wyznaczonych dalszych 7 regionalnych wersji serwisu w Maroku, Panamie, na Filipinach, w Puerto Rico, na Tajwanie oraz w Tajlandii i Urugwaju. Oprócz likwidacji kilku oddziałów Groupon przewidział też procesy restrukturyzacyjne w firmie, w wyniku których wypowiedzenia otrzyma ok. 1,1 tys. pracowników, głównie tych pracujących w działach sprzedaży i obsługi klientów. Przed podjęciem decyzji o ograniczeniu działalności Groupon funkcjonował na ponad 40 rynkach. Według zapowiedzi zwolnienia i zamknięcia oddziałów zostaną przeprowadzone w ciągu kilku nadchodzących miesięcy i będą kosztować firmę ok. 35 mln dol. Restrukturyzacja ma się zakończyć do września 2016 r.

Zuzanna Seredyn, account manager z reprezentującej Groupona w Polsce agencji MSL Warsaw, nie skomentowała szerzej ostatnich decyzji firmy odsyłając nas do wyjaśnień na firmowym blogu. - Pragnę również potwierdzić, że zapowiedziane działania dotyczą jedynie krajów wymienionych w komunikacie, zmiany nie dotyczą Polski - podkreśliła Seredyn w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Z kolei Rich Williams, COO Groupona, wyjaśnił na blogu, że zapowiedziane przez serwis cięcia mają na celu usprawnienie działalności firmy i zwiększenie jej rentowności.

- W obecnych warunkach rynkowych musimy skupić nasze wysiłki i posiadane środki na mniejszej liczbie krajów niż dotąd - zaznaczył Williams. - Dlatego zdecydowaliśmy się zrezygnować z tych rynków, które dają najmniejsze rokowania na satysfakcjonujące wyniki w przyszłości. Nasz model biznesowy musi ewoluować. Ta ewolucja bywa czasem trudna, ale jest niezbędnym elementem długiej podróży - podsumował.

Platforma Groupon powstała w Stanach Zjednoczonych w 2008 r. jako serwis zakupów grupowych pozwalający na kupno określonych towarów i usług ze znacznymi zniżkami. W kolejnych latach popularność tego modelu znacznie jednak spadła, w związku z czym Groupon postanowił zmienić profil swojej działalności i stać się internetową platformą zakupową podobną do eBaya czy Amazona.

Autor:ps

Więcej informacji:Groupon, zakupy grupowe, zwolnienia

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas