Grupa IQS (należąca do holdingu Mediacap) przejęła od Gemiusa całościowe udziały Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych. Wartość transakcji maksymalnie wyniesie 1,3 mln zł.
W ramach podpisanej w poniedziałek umowy Grupa IQS staje się właścicielem 100 proc. udziałów Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych, stanowiących 100 proc. kapitału zakładowego i ogólnej liczby głosów w zarządzie firmy. Ponadto przejmuje zaciągnięte przez nią pożyczki oraz wynagrodzenia za świadczone usługi.
W dniu transakcji Grupa IQS zapłaciła za Interaktywny Instytut Badań Rynkowych milion złotych, natomiast pozostała część ceny zostanie uiszczona do 31 sierpnia br., a jej wysokość będzie zależeć od wartości umówionych składników kapitału obrotowego IIBR według stanu z 31 lipca. Maksymalnie łączna wartość transakcji wyniesie 1,307 mln zł.
Interaktywny Instytut Badań Rynkowych zajmuje się realizacją badań marketingowych z wykorzystaniem narzędzi internetowych (ma jeden z największych internetowych paneli badawczych, wykorzystuje też własną technologię RTS do zbierania danych w sieci). Jego klientami były m.in. Frito Lay Poland, Unilever, Grupa Allegro, nc+, Grupa RMF, Avon Cosmetics i Kompania Piwowarska
Funkcję Prezesa IIBR obejmie Alina Lempa, prezes Grupy IQS. Członkami zarządu zostaną Matt Wójcik z Grupy IQS oraz Jan Kunkowski z IIBR.
Struktury obu spółek - zarówno badawcze, jak i analityczno-realizacyjne - będą się wspierać w kompleksowej obsłudze swoich klientów. - Pozwoli to nie tylko na wzmocnienie naszej pozycji badawczej, ale także da nam wyraźną przewagę na dynamicznie rozwijającym się rynku badań internetowych na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych - przekonuje Alina Lempa.
Większościowym udziałowcem Grupy IQS od listopada ub.r. jest Mediacap, który za 53 proc. jej udziałów zapłacił 2,5 mln zł (więcej na ten temat).