Internet2018-03-02
13

Grupa naTemat uruchomiła serwis Trudat.pl weryfikujący informacje z mediów i internetu

Ruszył Trudat.pl, serwis fact-checkingowy prowadzony przez Grupę naTemat w ramach grantu otrzymanego z Google Digital News Initiative. Teksty do serwisu będą pisali dziennikarze różnych serwisów Grupy naTemat.

Na Trudat będą weryfikowane informacje podane przez inne media oraz krążące w internecie. Będą to zarówno wiadomości o sprawach politycznych (w sekcji „Twardo”), jak też dotyczącymi codziennego życia czytelników (w kategorii „Lekko”).

Każda strona z artykułem na początku zawiera tezę, która potem jest sprawdzana. Czytelnicy mogą głosować w specjalnej sondzie dotyczącej tej tezy, a na końcu artykułu przy wnioskach przekona się, czy miał rację, bądź się mylił. Ponadto internauci za pomocą specjalnego formularza kontaktowego dodatkowo sami będą mogli zgłaszać swoje pomysły na Trudaty, które dziennikarze mogą realizować.

Serwis jest utrzymany w stylistyce innych marek Grupy naTemat, ale został zaprojektowany całkowicie od nowa: ma inną stronę główną, z innym układem i kolorystyką tekstów oraz kilkoma dodatkowymi elementami na stronie głównej.

Strona działa pod adresami Trudat.pl i Trudat.naTemat.pl, a także z poziomu strony głównej naTemat.pl.

- Tematyka artykułów Trudata i naTemat bardzo często będzie się powielać, w końcu oba serwisy są osadzone na newsach. Doszliśmy do wniosku, że nie ma sensu kanibalizowanie treści i ruchu, a dużo lepiej wykorzystać ich synergię. Materiały Trudata i naTemat będą realizowane przez powiększony w ostatnim czasie zespół dziennikarzy, a bieżącym zarządzaniem będą zajmować się wydawcy dnia - opisuje Michał Mańkowski, redaktor naczelny i dyrektor operacyjny Grupy naTemat.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/natemat-pl-tomasz-lawnicki-piotr-rodzik-i-jakub-noch-wydawcami-glownej ##

Milion złotych na przygotowanie Trudat.pl Grupa naTemat otrzymała dwa lata temu od Google w ramach inicjatywy Digital News Initiative. Projekt powstawał zgodnie z umową zawartą pomiędzy wydawcą a Google, a same prace były podzielone na etapy i tzw. kamienie milowe, z których każdy był innym etapem projektowania serwisu: od koncepcyjnego, i UX-owego, przez graficzny, po programistyczny i technologiczny.

Autor:tw

KOMENTARZE(13)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas