Internet2013-07-24
1

Grupa o2 traci bez Kurnika. Zyskały Pudelek.tv i Sfora - w dół Wrzuta, Pinger i Smog (TOP30)

Wśród stron Grupy o2 duże wzrosty odwiedzalności zanotowały Pudelek.tv, Sfora.pl i Sfora.biz, natomiast duże spadki - Wrzuta.pl, Pinger.pl, Smog.pl, Samosia.pl i Kciuk.pl. Od kwietnia do wyników o2 nie są już dodawane dane serwisu Kurnik.pl. Szczegóły w analizie Wirtualnemedia.pl.

Wśród stron Grupy o2 duże wzrosty odwiedzalności zanotowały Pudelek.tv, Sfora.pl i Sfora.biz, natomiast duże spadki - Wrzuta.pl, Pinger.pl, Smog.pl, Samosia.pl i Kciuk.pl. Od kwietnia do wyników o2 nie są już dodawane dane serwisu Kurnik.pl. Szczegóły w analizie Wirtualnemedia.pl.

Z serwisów Grupy o2 zdecydowanie najpopularniejsze są o2.pl i Pudelek.pl. Z badania Megapanelu PBI/Gemius wynika, że ten pierwszy w kwietniu br. miał 4,02 mln użytkowników, 283,1 mln odsłon, 18,6 mln odsłon mobilnych oraz godzinę i 44 minuty na przeciętnego użtykownika, natomiast ten drugi - 2,66 mln użytkowników, 180,5 mln odsłon, 18,7 mln odsłon mobilnych oraz godzinę i 28 minut na użytkownika.

Kafeteria.pl miała co prawda 3,05 mln real users, czyli 395 tys. więcej niż Pudelek.pl, ale zanotowała tylko 25,1 mln odsłon i 3,3 mln odsłon mobilnych i 10,66 minuty na użytkownika. Wrzuta.pl przy 90 tys. real users mniej niż Pudelek.pl miała 30,1 mln odsłon, 1,6 mln odsłon mobilnych i 5,33 minuty na użytkownika.

Nieco ponad milion użytkowników zanotowały serwis mikroblogowy Pinger.pl i uruchomiony na początku ub.r. Pudelek.tv. Serwis informacyjny Sfora.pl odwiedziło 920 tys. użytkowników, którzy wykonali 38,2 mln odsłon i 1,8 mln odsłon mobilnych, a jego wersję gospodarczą (Sfora.biz) - 242 tys. użytkowników, którzy wykonali 3,4 mln odsłon.

Poczta mailowa Tlen.pl miała 708 tys. użytkowników, 88,3 mln odsłon i 3 mln odsłon mobilnych, a przeciętny użytkownik korzystał z niej przez2,5 godziny, czyli o ok. 45 minut dłużej niż w przypadku o2.pl, a o ok. godziny dłużej niż z Pudelka.

Poziom 500 tys. real users przekroczyły jeszcze witryna z pytaniami o odpowiedziami Samosia.pl, serwis wideo Smog.pl i serwis sportowy Sportfan.pl, z których dwa ostatnie zanotowały po ponad 15 mln odsłon i kilkanaście minut na użytkownika.

Od 400 do 500 tys. użytkowników odwiedziło sześć stron Grupy o2: biznesowy Hotmoney.pl, Filmok.pl, pokazujące zabawne filmiki i grafiki Ryjbuk.pl i Demoty.pl, agregator newsów Kciuk.pl i oraz serwis parentingowy Dobramama.pl. Po ponad 300 tys. real users zanotowały trzy kolejne witryny: Celebixy.pl, Pej.cz i uruchomiony w marcu br. Pudelekx.pl (przeczytaj o nim więcej).

Trzecią dziesiątkę serwisów Grupy o2 tworzą strony, które miały w kwietniu br. od 200 do 300 tys. real users. Wyróżnia się wśród nich plotkarski Lansik.pl, na którym przeciętny użytkownik spędził 36 minut, czyli o ponad 10 więcej niż w przypadku Pingera i Sfory.

>>> Allegro i GG, Gazeta.pl i Interia.pl tracą, Facebook i YouTube bez zmian (Megapanel z maja)

Zobacz tabelę


Portal o2.pl zyskał w skali roku 56 tys. real users, ale stracił 20,7 mln odsłon (to spadek o 7 proc.). Kafeteria.pl zanotowała 265 tys. użytkowników więcej (wzrost o 9 proc.) oraz 1,1 mln odsłon i 3 minuty na użytkownika mniej (spadki o 4 i 22 proc.) niż rok wcześniej. Natomiast Pudelek.pl zyskał 105 tys. real users (to 4 proc. w górę), ale stracił 21,3 mln odsłon i 16minut na użytkownika (to o 11 i 15 proc. w dół).

Rekordowy spadek odwiedzalności zanotowała Wrzuta.pl. W kwietniu br. serwis odwiedziło 1,14 mln użytkowników mniej niż przed rokiem (spadek o 31 proc.), którzy wykonali 50 mln odsłon mniej (to aż 62 proc. w dół), a każdy korzystał ze strony średnio cztery razy krócej niż rok wcześniej. Z kolei Pinger.pl stracił w skali roku 505 tys. real users, 15 mln odsłon i prawie 5 minut na użytkownika (to spadki o 32, 42 i 16 proc.).

Sporo straciły również Samosia.pl (konkretnie: 95 tys. real users, 2,2 mln odsłon i 2,33 minuty na użytkownika - to spadki o 12, 38 i 34 proc.) oraz Smog.pl (170 tys. real users, 10,1 mln odsłon i 15 minut na użytkownika - czyli 21, 38 i 56 proc. w dół). Znaczące spadki zanotowały serwisy humorystyczne Ryjbuk.pl (113 tys. real users, 4,9 mln odsłon i półtorej minuty na użytkownika) oraz Demoty.pl (152 tys. real users, 2 mln odsłon i 1,75 minuty na użytkownika), a także Kciuk.pl (325 tys. real users, 4,3 mln odsłon i 3,8 minuty na użytkownika).

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w maju 2013 roku

Z drugiej strony Pudelek.tv odwiedziło 633 tys. użytkowników więcej niż przed rokiem (wzrost o 150 proc.), którzy wykonali 3,7 mln odsłon więcej (wzrost o 257 proc.), a każdy korzystał z serwisie średnio o prawie 4 minuty dłużej (wzrost o 147 proc.). Natomiast Sfora.pl zyskała w skali roku 215 tys. real users, 17,3 mln odsłon i ponad 4 minuty na użytkownika (to wzrosty o 31, 83 i 19 proc.), a Sfora.biz - 138 tys. real users, 2,4 mln odsłon i 1,66 minuty na użytkownika (to 89, 261 i 23 proc. w górę).

Sporfan.pl przy liczbie użytkowników o 15 tys. mniejszej niż rok wcześniej zanotował 8,3 mln odsłon więcej (czyli 137 proc. w górę) i 2 minuty więcej na użytkownika, a Hotmoney.pl przy minimalnie wyższej liczbie real users - 2,6 mln odsłon i prawie 2 minuty na użytkownika więcej.

Spore wzrosty zanotowało też kilka mniejszych serwisów Grupy o2. I tak Celbixy.pl zyskały w skali roku 111 tys. real users i 500 tys. odsłon (to wzrosty o 50 i 31 proc.), Pej.cz - 117 tys. real users i 2,2 mln odsłon (to o 61 i 172 proc. w górę), Snobka.pl - 73 tys. real users i 1,4 mln odsłon (33 i 30 proc w górę), a Luxlux.pl - 103 tys. real users i milion odsłon (to wzrosty o 57 i 48 proc.).

Za to Kimono.pl straciło w skali roku 284 tys. real users i 3,2 mln odsłon (to spadki o 56 i 53 proc.), a Lansik.pl - 67 tys. real users i 2,2 mln odsłon (to o 24 i 23 proc. w dół).

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas