Grupa Sare podpisała umowę ustalającą wstępnie warunki kupna od HubStyle 100 proc. akcji spółki Sales Intelligence oferującą narzędzia do prowadzenia i promowania sklepów internetowych i porównywarek cenowych. Wstępna kwota transakcji to 1,9 mln zł plus premia (tzw. earn-out).
W komunikatach giełdowych Grupy Sare i HubStyle podkreślono, że pierwsza spółka otrzymała wyłączność do końca maja na negocjowanie kupna Sales Intelligence. - Jednym z warunków ewentualnej inwestycji jest satysfakcjonujące zakończenie procesu due diligence spółki Sales Intelligence - zaznaczyła Grupa Sare.
Sales Intelligence zajmuje się dostarczaniem użytkowników do serwisów sprzedażowych - poprzez udostępnianie różnym stronom internetowym, należącym do spółki oraz zewnętrznych danych o produktach wraz z odnośnikami prowadzącymi do e-sklepów. Ponadto w serwisach sklepyfirmowe.pl i handlomat.pl oferuje platformę umożliwiającą prowadzenie sklepu internetowego.
W grupie kapitałowej HubStyle firma Sales Intelligence stanowiła segment e-commerce, który w pierwszych trzech kwartałach ub.r. zanotował 6,57 mln zł wpływów ze sprzedaży (wobec 7,02 mln zł rok wcześniej) i 955 tys. zł straty netto (w trzech kwartałach 2016 roku miał 17 tys. zł zysku netto).
W ub.r. Grupa Sare zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 11,2 proc. do 45,97 mln zł oraz spadek zysku netto z 3,98 do 2,83 mln zł.
Niedawno zmienili się główni akcjonariusze grupy Sare: spółka Polinvest 7 (należąca do funduszu inwestycyjnego 21 Concordia) i Tomasz Pruszczyński ogłosili wezwanie do sprzedaży prawie 1,7 mln akcji Grupy Sare stanowiących ok. 74,01 proc. W efekcie mają obecnie 91,4 proc. akcji Grupy Sare.
W konsekwencji nastąpiły też zmiany w radzie nadzorczej i zarządzie firmy. W zeszłym tygodniu z zarządu odszedł Krzysztof Zawadzki, a dołączył Tomasz Kuciel.