Reklama2018-11-29
5

Grupa Sare ze wzrostem wpływów i stratą. Wyższe koszty i wstrzymane kampanie wskutek RODO

Dariusz Piekarski, prezes Digitree GroupDariusz Piekarski, prezes Digitree Group

W minionym kwartale zajmująca się marketingiem internetowym Grupa Sare zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 6,2 proc. do 11,33 mln zł oraz 360 tys. zł straty netto (wobec 197,1 tys. zł rok wcześniej). Firma uzasadnia to m.in. wstrzymaniem niektórych kampanii po wprowadzeniu przepisów dot. RODO.

Koszt produktów sprzedanych przez Grupę Sarę zwiększył się z 10,16 mln zł w trzecim kwartale ub.r. do 11,49 mln zł w zeszłym kwartale, nakłady na wynagrodzenia - z 2,57 do 3,42 mln zł, a koszt amortyzacji - z 352,2 do 661,7 tys. zł.

- Ostatnie miesiące były trudnym okresem dla branży e-mail marketingu. Wprowadzenie RODO zobligowało nas do dostosowania autorskiej technologii do wymogów rozporządzenia. Zmiany te obejmowały m. in. animizowanie danych, przygotowanie rejestru zmian przetwarzanych danych osobowych czy zmiany w backupach zgodne z zapisami rozporządzenia, przez co ponieśliśmy dodatkowe koszty - wylicza Dariusz Piekarski, prezes Sare.

- Duży wpływ na osiągnięte wyniki miał sezon wakacyjny, który w tym roku charakteryzował się większą sezonowością i ograniczeniem nakładów na kampanie marketingowe niż w poprzednich latach. Było to związane przede wszystkim z wejściem w życie RODO i wstrzymaniem niektórych działań marketingowych naszych klientów. Już teraz widzimy jednak, że te budżety zostały przesunięte na wrzesień i październik, co powinno pozytywnie wpłynąć na wyniki IV kwartału - zaznacza Tomasz Kuciel, członek zarządu firmy.

W trzech kwartałach br. Grupa Sare miała 34,01 mln zł wpływów sprzedażowych (rok wcześnie zanotowała ich 33,11 mln zł) oraz 1,99 mln zł zysku netto (wobec 2,09 mln zł zysku od stycznia do września ub.r.).

Większość wpływów Grupy Sare i znaczący zapewniają spółki Inis i Mr Target. Ich przychody w ujęciu trzech kwartałów zmalały rok do roku z 26,59 do 24,34 mln zł, a zysk netto - z 6,95 do 4,19 mln zł.

Natomiast spółka Sales Inteligence, kupiona przez Grupę Sare pod koniec kwietnia br. za 1,8 mln zł, miała 2,61 mln zł wpływów i 177,2 tys. zł straty netto.

- Przed nami gorący okres dla branży marketingu i e-commerce. Jak każdego roku, w IV kwartale spodziewamy się wyraźnego zwiększenia nakładów na kampanie marketingowe. Jesteśmy dobrze przygotowani na intensyfikację działań w tym okresie, co już w tej chwili ma miejsce - zapewnia Dariusz Piekarski.

- Dzięki przejęciu i integracji Sales Intelligence mamy jeszcze szerszą ofertę dla handlu i większą ekspozycję na rosnący rynek e-commerce. Posiadanie danych o 7,4 milionach intencji zakupowych miesięcznie daje nam unikatową pozycję na rynku. Mimo, że cały segment e-mail marketingu w ostatnim czasie odnotował duże spadki, nasze przychody wciąż pokazują tendencję wzrostową - dodaje.

Sare od 7 lat jest notowana na warszawskiej giełdzie. Na początku ub. i br. w efekcie wezwania większość akcji firmy przejęli Polinvest 7 (należący do funduszu inwestycyjnego 21 Concordia) i Tomasz Pruszczyński - założyciel Sare. Płacili po 22,7 zł za walor.

Obecnie do Polinvest 7 należy 65, 45 proc. akcji Sare, a do Pruszczyńskiego - 25,99 proc.

Autor:tw

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas