Internet2015-01-23
6

Grupa Wirtualna Polska rezygnuje z serwisów Sportfan.pl i Babol.pl

W ostatnich tygodniach przestały być aktualizowane należące do Grupy Wirtualna Polska serwisy sportowe Sportfan.pl i Babol.pl. To kolejne przemeblowanie w portfolio witryn tematycznych wydawcy.

Na Sportfan.pl (który przed połączeniem Grupy o2 i Wirtualnej Polski w Grupę WP w lutym ub.r. należał do tej pierwszej firmy) ostatnie nowe informacje pojawiły się w zeszły weekend, natomiast na Babol.pl (do lutego ub.r. należał do Wirtualnej Polski) na początku stycznia.

Sportfan.pl to typowy serwis informacyjny, oparty na krótkich newsach, ciekawostkach i filmikach z fragmentami meczów. Natomiast Babol.pl miał charakter humorystyczny: podawał informacje o zabawnych, kuriozalnych sytuacjach w trakcie rozgrywek sportowych i z życia prywatnego zawodników.

W listopadzie ub.r. Sportfan.pl zanotował 616,3 tys. użytkowników, 13,1 mln odsłon i 19:15 minuty średniego czasu korzystania przez każdego użytkownika, natomiast Babol.pl - 966 tys. użytkowników, 16,4 mln odsłon i średnio 5:12 minuty przypadające na użytkownika (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Przypomnijmy, że w czerwcu ub.r. Grupa Wirtualna Polska kupiła serwis Sportowefakty.pl, natomiast z początkiem br. redaktorem naczelnym serwisów sportowych wydawcy został Michał Kołodziejczyk, poprzednio dziennikarz sportowy i redaktor ds. nowych mediów w „Rzeczpospolitej”. Kołodziejczyk zapowiedział, że na stronach sportowych Grupy WP będzie więcej dłuższych artykułów i materiałów wideo, a mniej błahych newsów i ciekawostek (więcej na ten temat).

Rezygnacja ze Sportfan.pl i Babol.pl to kolejna w ostatnim roku zmiana w portfolio serwisów tematycznych Grupy WP. Wiosną ub.r. przestały być aktualizowane serwisy Nasygnale.pl, Niewiarygodne.pl, Odkrywcy.pl i Pej.cz (więcej o tym) oraz działy portalu WP.pl o kulturze, muzyce, szkole i konfliktach (więcej na ten temat). Z kolei w listopadzie taki sam los spotkał poświęcony gospodarce Hotmoney.pl (więcej o nim).

Jednocześnie Grupa WP we wrześniu ub.r. przejęła większościowe udziały w sklepach internetowych Domodi.pl i Homebook.pl, a w grudniu kupiła Grupę Money.pl. Ponadto po pojawieniu się w połowie ub.r. ich treści na stronie głównej WP.pl znaczne wzrosty odwiedzalności zanotowały Biztok.pl i Sportowefakty.pl (zobacz szczegóły), a także Pudelek.tv i Kafeteria.tv (więcej o tym).

W listopadzie ub.r. według danych Megapanelu wszystkie serwisy Grupy WP zanotowały 14,59 mln użytkowników i 3,97 mld odsłon krajowych, a same strony sportowe - 4,8 mln użytkowników i 165,3 mln odsłon.

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas