Internet2015-09-17
16

Grupa Wirtualna Polska za 12 mln zł kupiła Finansowysupermarket.pl i Jedenwniosek.pl

Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska HoldingJacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding

Grupa Wirtualna Polska za 12,5 mln zł kupiła dwie porównywarki ofert finansowych: Finansowysupermarket.pl i Jedenwniosek.pl. Wydawca rozwija się tym samym w segmencie finansowego e-commerce, na który mocno wszedł po przejęciu Grupy Money.pl.

Finansowysupermarket.pl i Jedenwniosek.pl to niezależne porównywarki umożliwiające samodzielny wybór produktów finansowych, oszczędnościowych i inwestycyjnych oferowanych przez kilkadziesiąt firm w Polsce. W lipcu br. pierwszy serwis zanotował 207,7 tys. użytkowników, a drugi - poniżej 100 tys. (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

- Naszą misją jest wspieranie Polaków w ich codziennych decyzjach, również tych dotyczących domowych finansów. Właśnie dlatego, korzystając ze środków pozyskanych z giełdy i zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, dokonaliśmy kolejnych zakupów, które tym razem w istotny sposób wzmacniają naszą dotychczasową działalność w zakresie finansowego e-commerce, prowadzonego przez nas pod marką Money.pl - komentuje Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding, właściciela Grupy Wirtualna Polska.

Przejęcie dwóch nowych serwisów oznacza dla Grupy WP powiększenie o nowych specjalistów zespołu spółki Money.pl, przejętej przez wydawcę pod koniec ub.r. - Dzięki transakcji zyskujemy doświadczony zespół ekspertów z obszaru performance marketingu oraz kompetentnych doradców w zakresie usług finansowych, ubezpieczeniowych, energetycznych i telekomunikacyjnych. Ich umiejętności i doświadczenie będą świetnym uzupełnieniem know-how, jakie już teraz posiadamy w segmencie lead generation - podkreśla Aleksander Kusz, prezes spółki Money.pl.

Pod koniec sierpnia, przy prezentacji wyników finansowych Grupy WP z pierwszej połowy br., Jacek Świderski deklarował, że celami akwizycyjnymi firmy są m.in. serwisy e-commerce oraz o tematyce turystycznej i motoryzacyjnej. Pod koniec sierpnia wydawca miał ponad 80 mln zł wolnych środków, z czego większość pochodziła z majowego debiutu giełdowego.

W lipcu br. serwisy Grupy Wirtualna Polska zanotowały 18,38 mln użytkowników i 3,55 mld odsłon krajowych (według Megapanelu PBI/Gemius). W pierwszej połowie br. Wirtualna Polska Holding zanotowała 145,3 mln zł wpływów ze sprzedaży i 9,6 mln zł zysku netto.

W czerwcu br. spółka kupiła za ok. 20 mln zł Grupę NextWeb Media, a pod koniec maja - za 4 mln zł serwisy radiowe Open.fm i Polskastacja.pl.

Autor:tw

KOMENTARZE(16)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas