Internet2015-03-06
11

Grupa WP z 30-osobowym studiem zapowiada kolejne programy wideo

Jacek AmsterdamskiJacek Amsterdamski

Grupa Wirtualna Polska w najbliższym czasie rozpocznie 12 nowych programów wideo. Tak jak inne treści wideo będą one realizowane w uruchomionym niedawno studiu, w którym pracuje ponad 30 osób. - W lutym materiały własne stanowiły już 20 proc. wszystkich odtworzeń wideo w naszych serwisach - informuje Jacek Amsterdamski, dyrektor działu wideo w Grupie WP.

Jak informowaliśmy przed tygodniem, w styczniu i lutym na stronach Wirtualnej Polski zadebiutowało osiem codziennych fleszy informacyjnych: sześć z cyklu „#Dziejesiew…”, a także „No Co Ty” i prognoza pogody (więcej na ten temat).

Grupa WP zapowiada, że to nie koniec nowych programów wideo. W ostatnich dniach rozpoczęto cykl „Statistica” (prezentujący różne wydarzenia i zjawiska społeczne, gospodarcze i polityczne w świetle danych statystycznych), a w najbliższym czasie pojawi się 12 nowych cykli, m.in. magazyn historyczny prof. Antoniego Dudka oraz autorski program Michała Kołodziejczyka, redaktora naczelnego serwisów sportowych Grupy WP.

- Realizujemy nie tylko formaty studyjne: informacyjne, publicystyczne, rozrywkowe. Znakomita część naszych produkcji to relacje reporterskie, w ciągu miesiąca powstaje ich kilkadziesiąt - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Amsterdamski, dyrektor obszaru wideo w Grupie WP. - W lutym materiały własne stanowiły już 20 proc. wszystkich odtworzeń wideo w naszych serwisach - dodaje.

Wszystkie programy wideo są realizowane w uruchomionym niedawno studio telewizyjnym. W ostatnim czasie nawiązana została współpraca z ponad 30 osobami: prezenterami, montażystami, operatorami i producentami. Cały zespół pracuje w ramach nowego systemu producenckiego.

- Wszystkie te zmiany pozwoliły nam tylko w styczniu, przed oficjalnym startem studia telewizyjnego w Warszawie, zrealizować ponad 330 materiałów - opisuje Jarosław Grabowski, VP media product w Grupie WP. - Chcemy, by oglądalność naszych autorskich realizacji wideo przekroczyła 25 mln odtworzeń miesięcznie - zapowiada.

Jednocześnie zmieniła się strategia wydawnicza Grupy WP w zakresie wideo. W ub.r., wraz z odejściem z firmy wieloletniego szefa działu autorskich treści wideo Łukasza Skalika (więcej o tym) zrezygnowano z serwisu Tosiewytnie.pl zawierającego głównie klipy rozrywkowe, humorystyczne. Obecnie wydawca chce w treściach wideo odzwierciedlać szeroki zakres tematyczny wszystkich swoich serwisów.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/onet-tv-juz-przed-pudelek-tv-i-kafeteria-tv-liderem-wp-tv-portalowe-wideo ##

- Stawiamy na autorskie treści wideo wysokiej jakości - podkreśla Jacek Amsterdamski. - Trudno zatem mówić o zmianie strategii w tym zakresie, ponieważ konsekwentnie realizujemy założone plany. Jedyna różnica polega na tym, że Wirtualna Polska wcześniej produkowała przede wszystkim lekkie, rozrywkowe materiały wideo, natomiast obecnie poszerzyliśmy spektrum obszarów tematycznych o wszystkie dziedziny, których dotyczą najważniejsze serwisy Grupy WP - zaznacza.

Efektem ma być m.in. wzrost wpływów z reklam wideo emitowanych przy materiałach w formie pre-rolli. Ponadto Wirtualna Polska oferuje marketerom product placement i sponsoring, a studio telewizyjne może realizować dla klientów spoty i seriale. - Do dyspozycji naszych redakcji, ale też naszych llientów, oprócz studia i jego doświadczonego zespołu, są zaawansowany system postprodukcji, sprzęt do wielokamerowej realizacji poza studiem oraz sprzęt do transmisji obrazu - wylicza Jacek Amsterdamski.

W grudniu ub.r. strony Grupy WP zanotowały 15,63 mln użytkowników i 4,55 mld odsłon, a sam portal WP.pl - 11,59 mln użytkowników i 2,75 mld odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Autor:Tw

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas