Reklama2004-08-01
0

Gry platformą reklamową

Rozwija się nowy rynek reklamowy - gry komputerowe

Rozwija się ryek reklam, których nośnikiem są gry komputerowe. Mniej lub bardziej ukryte jej formy zdarzają się dziś w prawie każdym filmie (gdzieniegdzie przemyka ciężarówka FedExu, albo rozwożąca napoje chłodzące Pepsi, gdzie indziej, pojawiają się najnowsze modele samochodów szczodrego dla twórców filmu producenta aut), informuje pclab.

Podobnie jest w grach. Ostatnio np. Jeep postanowił promować swój nowy model dobrze znanego Wranglera przy pomocy gry zwanej Jeep 4x4: Trail Of Life. Projekt okazał się tańszy od reklam telewizyjnych, ale co ważne, skuteczny. Około ćwierć miliona internautów pobrało z sieci grę, pozostawiając w zamian firmie swoje dane jak nazwisko i adres email. Potem okazało się, że wśród kupujących samochód Jeepa, wielu wcześniej grało w przygotowaną przez firmę grę... Zbieg okoliczności? Raczej nie.

Podobnych sztuczek próbują i Levi Strauss i Procter & Gamble w grze Nascar 2005: Chase for the Cup. Wśród reklamodawców nie zabrakło tez amerykańskiej armii – pamiętacie grę America’s Army.

Autor:

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas