Prasa2013-06-03
7

Grzegorz Hajdarowicz chce w tym roku wprowadzić dawną Presspublikę na giełdę

Pakiet kontrolny dawnej Presspubliki (obecnie Gremi Media) prawdopodobnie jeszcze w tym roku trafi do giełdowego Gremi Media. Ma to być kluczowy krok w celu stworzenia nowoczesnego holdingu medialnego. O planowanych działaniach poinformował prezes Gremi Media Grzegorz Hajdarowicz w wywiadzie udzielnym gazecie „Parkiet”.

Hajdarowicz podkreśla, że nowy holding medialny ma funkcjonować przede wszystkim w segmencie działalności elektronicznej. - Holding ten ułatwi proces konsolidacji wydawców prasy w Polsce. To jest nieuniknione, podmiotów wydających media w tym kraju jest za dużo. Obecność na giełdzie to łatwość pozyskania kapitału lub też np. możliwość zapłacenia za przejmowane aktywa akcjami nowej emisji. Ten drugi sposób byłby nawet preferowany - powiedział dla „Parkietu” Grzegorz Hajdarowicz.

Grzegorz Hajdarowicz jest większościowym udziałowcem w Grupie Gremi. W jej skład wchodzą trzy giełdowe spółki: działająca na polu mediów Gremi Media oraz zajmujące się nieruchomościami: KCI oraz Jupiter.

Hajdarowicz zainwestował w polski rynek mediów w 2011 roku, kiedy to kupił tygodnik „Przekrój” oraz miesięcznik „Sukces”. W 2012 roku stał się właścicielem wydawnictwa Presspublica, które wydaje „Rzeczpospolitą”, „Parkiet”, „Uważam Rze” oraz „Uważam Rze Historia”. Hajdarowicz jest także właścicielem magazynu „Bloomberg Businessweeek Polska”.

Kupione przez Hajdarowicza wydawnictwo Presspublica zmieniło nazwę na Gremi Media w marcu br. W strategii rozwoju wydawnictwa na lata 2013 - 2015 szczególny nacisk położono na rozwój w obszarze nowych mediów (więcej na ten temat).

W ostatnich miesiącach szerokim echem odbił się w mediach konflikt Grzegorza Hajdarowicza z Fratrią, wydawcą tygodnika „Sieci”. Magazyn ten musiał zrezygnować z ukazywania się pod tytułem „W Sieci”, gdyż warszawski Sąd Okręgowy - na wniosek Gremi Media - uznał, że tytuł ten zbyt bezpośrednio nawiązuje do nazwy serwisu „W sieci opinii”, który funkcjonuje jako jedna z podstron „Rzeczpospolitej” (wsieci.rp.pl). W międzyczasie Hajdarowicz wystawił znaki towarowe „W sieci opinii” oraz „W sieci” na sprzedaż (więcej na ten temat).

Autor:kl

Więcej informacji:Grzegorz Hajdarowicz, Gremi Media

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas