Telewizja2020-01-24
18

Grzegorz Płaza dyrektorem nowej jednostki TVP

Grzegorz Płaza, (fot.: TVN / Piotr Mizerski)Grzegorz Płaza, (fot.: TVN / Piotr Mizerski)

Grzegorz Płaza, ostatnio dyrektor generalny Da Vinci Learning w Polsce, rozpoczął pracę w Telewizji Polskiej - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Płaza został dyrektorem Centrum Kultury i Historii w TVP.

W skład Centrum Kultury i Historii Telewizji Polskiej wchodzą dwa kanały: TVP Kultura i TVP Historia. Pierwszym kieruje Kalina Cyz, drugim Piotr Legutko.

Centrum podlega w zarządzie Mateuszowi Matyszkowiczowi.

Grzegorz Płaza od 2017 roku był dyrektorem generalnym odpowiedzialnym za wszystkie działania Da Vinci Learning GmbH, nadawcy kanału Da Vinci Learning na polskim rynku.

Wcześniej - od 2001 roku - był związany z Grupą TVN od 2001 roku. Był szefem kanału TVN Meteo Active, odpowiadał m.in. za uruchomienie kanałów TVN Turbo i nSport. Był także dyrektorem programowym platformy N i nc+.

Fuzja Azoomee i Da Vinci Media. „Marki z edukacyjnymi i rozrywkowymi treściami dla dzieci”

Jak już wczoraj informowaliśmy firma medialna Da Vinci Media została włączona w struktury spółki Azoomee, która specjalizuje się w tworzeniu edukacyjno-rozrywkowych aplikacji dla dzieci.

Nowo powstała grupa będzie funkcjonować pod dwoma markami „Azoomee” i „Da Vinci Kids”. Ma docierać do ponad 45 mln abonentów za pośrednictwem linearnych kanałów telewizyjnych i aplikacji mobilnych w ponad 150 krajach świata.

- Spółka Azoomee opracowała wewnętrznie bardzo elastyczną, wyróżnioną wieloma nagrodami cyfrową platformę, z której można korzystać na każdym urządzeniu mobilnym z dostępem do Internetu, w każdym miejscu na świecie. Bardzo cieszymy się, że dostarczamy widzom z różnych krajów treści edukacyjne premium za pośrednictwem naszej zaawansowanej technologicznie platformy - mówi Douglas Lloyd, prezes Azoomee.

Średni rynkowy udział Da Vinci w Polsce wśród widzów od 4 do 12 lat w pierwszym półroczu 2019 roku wyniósł 0,06 proc.

Wyniki finansowe TVP

W 2018 r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. Zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.

Dyrektorzy i ich zastępcy w Telewizji Polskiej zarabiali średnio 21,8 tys. zł miesięcznie brutto, doradcy zarządu - 20,8 tys. zł, dziennikarze motywacyjni - 7,5 tys. zł, a ci honoraryjni - 12,2 tys. zł. Członkowie zarządu Jacek Kurski i Maciej Stanecki zainkasowali łącznie 811,8 tys. zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Autor:tw

KOMENTARZE(18)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas