Nowy program Dwójki "Gwiazdy tańczą na lodzie" spotkał się z dużymzainteresowaniem widzów. Format oglądało średnio 4,48 mln osób,zapewniając stacji ponad 30 proc. udziału w rynku. Zyski reklamowewyniosły ponad 20 mln zł.
Największą oglądalność miał wyemitowany 7 grudnia finałprogramu. Zobaczyło go średnio 5,33 mln osób, dając stacji 34,46proc. udziału w rynku (część 1- 4,88 mln i 30,85 proc. udziału,część 2- 5,36mln i 33,95 proc. udziału , część 3- 5, 93 mln widzówi aż 41,05 proc udziału)- wynika z danych AGB NMR przygotowanychdla portalu Wirtualnemedia.pl.
Zobacz tabelęTVP2 dzięki emisji widowiska była zdecydowanym liderem pasma.Telewizję TVN śledziło przed telewizorami w tym czasie 3,09 mlnwidzów (20,89 proc. udziałów w rynku), TVP1 2,32 mln widzów (15,68proc. udziałów w rynku), Polsat - 1,94 mln widzów (13,11 proc.udziałów w rynku).
Program cieszył się popularnością głównie wśród kobiet. W jegoprofilu widowni dominują mieszkańcy wsi i miast poniżej 50 tysięcymieszkańców, emeryci oraz osoby legitymizujące się wykształceniempodstawowym.
Zobacz tabelęSzefowie stacji nie kryją zadowolenia z oglądalnościprogramu.
- Wyniki mówią same za siebie. "Gwiazdy tańczą na lodzie" to hitDwójki i najpopularniejszy obok "Tańca z gwiazdami" programrozrywkowy na polskim rynku telewizyjnym - mówi w rozmowie zWirtualnemedia.plJarosław Burdek, zastępca dyrektora ds. audycji rozrywkowych iwidowisk artystycznych TVP2. - Udało nam się zainwestować w bardzoperspektywiczny format . Tak więc możemy się spodziewać, że Dwójkanie zrezygnuje z niego tak łatwo - dodaje.
Już wiosną na antenie pojawi się więc druga edycja tanecznegoshow. Program nadawany będzie w tym samym paśmie co dotychczas,czyli w piątki po godz. 20. Prawdopodobnie nie ulegnie zmianie teżdotychczasowe jury z Dodą na czele. Produkująca show firma Rochstarrozpoczęła już kompletowanie nowych gwiazd chętnych do udziału wzabawie.
Tymczasem "Dwójka" przygotowuje się do specjalnego wydanieprogramu, który pokaże w najbliższy piątek jako "Świąteczną galę nalodzie".