Raport analityków Haitong Banku podwyższa rekomendację dla Wirtualnej Polski. Autorem raportu datowanego na 21 stycznia jest Konrad Księżopolski.
Raport analityków Haitong Banku podwyższa rekomendację dla Wirtualnej Polski z „neutralnie” do „kupuj”, podwyższając jednocześnie cenę docelową akcji spółki do 111,5 zł z 82,8 zł. W piątek kurs akcji wyniósł 90,2 zł po wzroście o 1,81 proc.
Rośnie wartość Wirtualnej Polski
Przyczyną podniesienia wyceny Wirtualnej Polski jest podniesienie prognozy wyniku EBITDA na lata 2020/21/22 odpowiednio: o 12, 13 i 17 proc., co wynika z lepszych od oczekiwanych wyników w segmencie reklamy internetowej w IV kwartale 2020 r., pozytywnej oceny dotyczącej rentowności rynku reklamy internetowej w latach 2020-22 oraz podniesienia wyceny spółek porównawczych. Autor raportu prognozuje, że WP przedstawi dobre wyniki za IV kwartał 2020 r., z przychodami na poziomie 178 mln zł (spadek o 6 proc. r/r), ale ze skorygowaną EBITDA na poziomie 74 mln zł, co oznacza wzrost o 7 proc. rok do roku.
Raporcie zapisano, że segment reklamy internetowej powinien ponownie wyróżnić się, z oczekiwanym wzrostem przychodów o 16 proc. r/r i wzrostem EBITDA o 27 proc., co - według wyliczeń analityków - daje marżę EBITDA na poziomie ok. 58 proc.
Haitong Bank podał, że zdecydował podnieść prognozę EBITDA dla spółki głównie w efekcie bardzo dobrych wyników segmentu reklamy internetowej, który według szacunków analityków powinien wyraźnie poprawić swoją rentowność ze spodziewaną marżą EBITDA w 2020 r. na poziomie ok. 52 proc. wobec 45,5-46 proc. w 2019 r.
Sytuacja w segmencie e-commerce niejednoznaczna
Podkreślono jednocześnie, że sytuacja w segmencie e-commerce jest wciąż niejednoznaczna. „Do pozytywów można zaliczyć takie witryny jak ExtraDom i SuperAuto, ale należy jednocześnie pamiętać o słabych wynikach segmentu turystycznego i modowego. Turystyka pozostaje najmniej przewidywalnym segmentem. Ze względu na bardzo niską bazę porównawczą w 2020 r. silne odbicie r/r w turystyce jest wysoce prawdopodobne, ale by powrócić do poziomów z lat 2018-19 pandemia koronawirusa musiałby w pełni ustąpić, co raczej nie zdarzy się w roku 2021, nawet biorąc pod uwagę przyspieszenie procesu szczepień” – zapisano raporcie.
W IV kwartale 2020 r. poza segmentem reklamy internetowej (z przychodami w wysokości 113 mln zł), e-commerce powinno spaść o 32 proc. r./r do poziomu 53 mln PLN, segment telewizyjny powinien przynieść 7 mln PLN przychodów, a przychody z umów barterowych winny wynieść 5 mln PLN – wskazują analitycy. Na bardzo dobrą dynamikę segmentu reklamy internetowej ze wzrostem na poziomie 16 proc., czyli wyższym niż cały rynek, dla którego zakładają wzrost o 12 proc. i znacząco wyższym niż rynek reklamy telewizyjnej, dla którego w IV kw. 2020 r. Haitong Bank przewiduje płaską dynamikę w ujęciu r/r. Zdaniem analityków takie wyniki reklamy internetowej w ostatnim kw. 2020 r. powinny być wsparte przez wprowadzenie lockdownu, który zmotywował reklamodawców do przeniesienia budżetów reklamowych z mniej atrakcyjnych segmentów (prasa, reklama zewnętrzna radio i telewizja) do internetu, który ze względu na pandemię przyciąga większą uwagę konsumentów.