Reklama2020-10-06
2

Agencja Havas Warsaw ze spadkiem wpływów o 9 proc., 4,7 mln zł od Canal+

Dorota Mazur, prezes Havas WarsawDorota Mazur, prezes Havas Warsaw

W ub.r. agencja reklamowa Havas Warsaw zanotowała spadek przychodów o 8,6 proc. do 23,5 mln zł, z czego 4,66 mln zł pochodziło od Canal+ Polska. Zysk netto firmy zmalał z 1,68 do 1,23 mln zł, został wypłacony właścicielowi jako dywidenda.

Przychody krajowe Havas Warsaw zmalały rok do roku z 25,07 do 22,53 mln zł, a wpływy z zagranicy poszły w górę z 643,4 do 978 tys. zł.

Przychody agencji w ramach koncernu Havas w ub.r. wyniosły 900,5 tys. zł, wobec 789,7 tys. zł rok wcześniej. Wpływy od Havas Worldwide London zmalały z 456,1 do 418,7 tys. zł, za to przychody od BETC poszły w górę z 4,4 do 153,6 tys. zł, a od Havas Australia Pty - z zera do 72,4 tys. zł.

Havas należy koncernu Vivendi, tak samo jak Canal+. Na początku ub.r. Havas Warsaw po wygranym przetargu zaczęła obsługę nc+, która jesienią zmieniła nazwę na Platforma Canal+. Natomiast wiosną br. w jej reklamach pojawił się standuper Michał Kempa.

W sprawozdaniu Havas Warsaw podano, że w ub.r. przychody od Canal+ Polska (do wiosny br. działającej pod nazwą ITI Neovision) wyniosły 4,66 mln zł.

W lipcu ub.r. Havas Warsaw wygrał, razem z agencjami K2 i The Digitals, przetarg na dwuletnią obsługę Polskiej Grupy Energetycznej w zakresie ATL i BTL. Agencja zaczęła też obsługę reklamową Grupy Lotos (wspólnie z Eskadrą i FCB Bridge2Fun).

9 pracowników więcej

Koszty operacyjne Havas Warsaw zmniejszyły się o 6,8 proc., z 23,58 do 21,96 mln zł. Wydatki na usługi obce zmalały z 20,71 do 18,41 mln zł, natomiast nakłady na wynagrodzenia wzrosły z 2,17 do 2,6 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i świadczenia pracownicze - z 319,8 do 516,3 tys. zł.

W agencji w ub.r. było przeciętnie 28 pracowników etatowych, o dziewięciu więcej niż w 2018 roku.

Koszty zużycia materiałów i energii poszły w górę z 97,4 do 114,2 tys. zł, a pozostałe wydatki rodzajowe - ze 185,5 do 235,4 tys. zł.

Zysk na dywidendę

Zysk sprzedażowy Havas Media zmniejszyły się z 2,13 do 1,54 mln zł, zysk operacyjny - z 2,11 do 1,52 mln zł, zysk brutto - z 2,1 do 1,53 mln zł, a zysk netto - z 1,68 do 1,23 mln zł. W ub.r. firma sprzedała 305,4 tys. zł podatku dochodowego, wobec 422,1 tys. zł rok wcześniej.

Bezpośrednio 100 proc. udziałów agencji ma spółka HHP. Pod koniec czerwca na walnym zebraniu zdecydowała, że do końca września Havas Warsaw wypłacił jej zeszłoroczny zysk netto w formie dywidendy.

Havas Warsaw liczy na odbicie w 2021 roku

W sprawozdaniu Havas Warsaw poinformowano, że agencja planowała w br. w pełni wykorzystywać efekty reorganizacji rozpoczętej w 2016 roku oraz przeprowadzki wiosną ub.r., wraz z innymi polskimi spółkami grupy Havas, do nowej siedziby.

- Niestety sytuacja związana z pandemią COVID-19 zrewidowała te plany - przyznano. - Obecnie Zarząd skupia się głównie na działaniach: mających utrzymać rentowność prowadzonej działalności; mających zatrzymać jak najszerszą bazę klientów i mających utrzymać zespół wysokiej klasy specjalistów w niezmienionym składzie licząc na efekt „odbicia" w 2021 roku - opisano.

- Spółka będzie kontynuowała również budowanie pozytywnego wizerunku, zarówno jako pracodawcy jak i specjalisty w branży reklamowej na miarę dzisiejszych czasów. Działania te Spółka będzie realizować poprzez swoją aktywną obecność we wszystkich możliwych branżowych rankingach, spotkaniach, konferencjach, jak również festiwalach i konkursach - zapowiedziała agencja.

W lipcu br. z Havas Warsaw rozstał się dyrektor kreatywny Marcin Mroczek.

Autor:tw

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas