Internet2020-06-12
7

HBO Max chce mieć 90 mln subskrybentów do końca 2025 r.

Jori Arancio/WarnerMediaJori Arancio/WarnerMedia

Dokładnie dwa tygodnie temu wystartowała platforma streamingowa HBO Max, na razie tylko w Stanach Zjednoczonych. W dniu premiery serwis VoD zyskał 87 tys. użytkowników. - Naszym celem jest osiągnięcie 75-90 milionów subskrypcji w Stanach Zjednoczonych, Ameryce Łacińskiej i Europie do końca 2025 r. - powiedziała portalowi Wirtualnemedia.pl Jori Arancio, wiceprezes ds. komunikacji HBO Max.

Mimo pandemii koronawirusa, zgodnie z ostatnimi zapowiedziami koncernu WarnerMedia, 27 maja br. zadebiutował na rynku HBO Max. W momencie startu serwis VoD zaoferował amerykańskim odbiorcom w sumie ponad 10 tys. godzin rozrywki oraz 1,8 tys. filmów i seriali. Na platformie są ekskluzywne treści produkowane m.in. przez stację HBO, a także seriale i filmy do których WarnerMedia posiada obecnie prawa.

W bibliotece serwisu będą także nowe własne produkcje dostępne pod marką Max Originals. Dla serwisu tworzą tacy producenci i reżyserzy jak Steven Soderbergh, Greg Berlanti, Mindy Kaling i JJ Abrams. HBO Max jest jedną z najdroższych wśród dużych platform strumieniowych - miesięczna subskrypcja kosztuje 14,99 dolarów.

W dniu premiery HBO Max zarejestrował 87 tys. nowych użytkowników - wynika z danych opublikowanych przez Apple Store. HBO Now, który będzie wycofywany, miał wcześniej codziennie średnio 16 tys. nowych instalacji, co oznacza wzrost o 443 proc. nowego serwisu VoD w dniu debiutu.

Klienci HBO Now mogli bezpłatnie pobrać aktualizację, więc liczba użytkowników nowej platformy jest faktycznie dużo większa. W lutym 2018 r. HBO Now miał pięć milionów subskrybentów. HBO Max jest również dostępny bezpłatnie dla milionów obecnych abonentów HBO, dzięki dostawcom telewizji kablowej i satelitarnej.  

"Naszym pierwszym międzynarodowym celem jest Ameryka Łacińska"

- Nie mamy jeszcze nowych danych dotyczących liczby subskrybentów, które moglibyśmy udostępnić. Naszym celem na arenie międzynarodowej jest osiągnięcie do 75-90 milionów subskrypcji premium do końca roku 2025 w Stanach Zjednoczonych, Ameryce Łacińskiej i Europie. Naszym pierwszym międzynarodowym celem jest Ameryka Łacińska. Plany dla Europy nie zostały jeszcze ustalone - powiedziała portalowi Wirtualnemedia.pl Jori Arancio, wiceprezes ds. komunikacji HBO Max.

Dla porównania, Netflix, światowy lider w streamingu, ma 182 miliony subskrybentów (70 milionów w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie), Disney+ ma już 50 milionów użytkowników na całym świecie, a Prime Video Amazona - 150 milionów subskrybentów.

WarnerMedia nie ukrywał, że region Ameryki Łacińskiej traktuje priorytetowo w stosunku do innych rynków zagranicznych, takich jak Europa i tam nastąpi pierwsza międzynarodowa ekspansja HBO Max. Jest planowana w 2021 r. Pierwszy krok w tym kierunku zrobił WarnerMedia na początku maja br., przejmując mniejszościowy udział firmy Ole Communications w HBO Latin America, posiadającej kilka sieci płatnej telewizji w tym regionie. 

Autor:Beata Czuma

Więcej informacji:HBO Max, Jori Arancio, WarnerMedia

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas