Kultura2021-04-30
3

HBO Max szykuje płatną subskrypcję z reklamami za 9,99 dolara miesięcznie

HBO potwierdziło, że w serwisie HBO Max pojawi się nowy rodzaj płatnego abonamentu, w którym użytkownikom będą wyświetlane reklamy. Subskrypcja ma kosztować 9,99 dolara miesięcznie. Spoty reklamowe będą się pojawiać przy treściach dostępnych wyłącznie w HBO Max.

Serwis streamingowy HBO Max został uruchomiony w USA w maju 2020 r. Aktualnie w bibliotece platformy jest około 800 filmów i 300 seriali. Na platformie mają się pojawić także nowe własne produkcje dostępne pod marką Max Originals.

Czytaj także: Subskrypcji SVOD jest w USA więcej niż ludzi

Dla serwisu tworzą tacy producenci i reżyserzy jak Steven Soderbergh, Greg Berlanti, Mindy Kaling i JJ Abrams. Serwis oferuje m.in. wszystkie odcinki seriali „Friends” i „The Big Bang Theory” wyprodukowane przez Warner Bros.

HBO do końca 2025 r. chce mieć na świecie od 120 do 150 mln subskrybentów usług HBO i HBO Max. Wcześniejsza prognoza zakładała 75 - 90 mln subskrybentów. Ten rok koncern chce zakończyć z 67 - 70 mln subskrybentów HBO i HBO Max, w porównaniu do ok. 61 mln na koniec roku 2020. Według najnowszych danych obecnie z HBO Max korzysta 44,2 mln użytkowników po wzroście o 2,7 mln w ciągu pierwszego kwartału br.

Według zapowiedzi w czerwcu 2021 r. HBO Max rozszerzy zasięg na 39 rynków Ameryki Południowej i Karaibów. Z kolei w połowie roku  serwis ma zostać udostępniony w  21 krajach Europy, w tym również w Polsce.

Abonament z reklamami

W momencie wprowadzenia HBO Max w serwisie zaoferowano jedynie jeden rodzaj miesięcznej subskrypcji w cenie 14,99 dol., która jest w USA taka sama jak dostęp do HBO w pakiecie z treściami premium.

Już wcześniej, w połowie  marca br. zapowiedziano że plany abonamentowe w HBO Max zostaną w czerwcu rozszerzone o tańszą subskrypcję, która będzie się wiązała z wyświetlaniem użytkownikom reklam.

Teraz te informacje zostały potwierdzone. Okazuje się, że do dyspozycji w HBO Max będzie wersja abonamentu z reklamami w cenie 9,99 dol. miesięcznie.

Czytaj także: Maj w HBO: filmy z serii "Rocky", "Wonder Women 1984", "Mulan"

Użytkownicy tańszej wersji HBO Max otrzymają ten sam zestaw treści, co w wypadku droższego abonamentu pozbawionego reklam. W zamian za niższą opłatę będą jednak oglądać spoty towarzyszące konkretnym filmom, serialom i programom. Według zapewnień reklamy mają się pojawiać przy tych materiałach, które są dostępne tylko w HBO Max.

W rozmowie z CNBC John Stankey, szef koncernu AT&T (do którego należy HBO Max) poinformował, że obecnie średni przychód z użytkownika HBO i HBO Max wynosi 11,72 dol., co jest bardzo dobrym wynikiem. Stankey zapewnił, że wprowadzenie subskrypcji wspieranej reklamami wbrew nieoficjalnym doniesieniom nie jest żadnym „wyjściem awaryjnym”, ale było planowane od samego początku projektu HBO Max.

Według wcześniejszych anonimowych informacji wstępna koncepcja zakładała zaoferowanie użytkownikom tańszej wersji HBO Max z reklamami w cenie 4,99 dol. miesięcznie. Jednak w wyniku rozmów z dystrybutorami treści oraz partnerami biznesowymi zdecydowano się podnieść abonament do 9,99 dol.

Autor:ps

Więcej informacji:HBO, HBO Max, AT&T, VOD, streaming wideo

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas