Technologie2020-09-01
0

Hearables napędzają rynek wearables. Apple zdecydowanym liderem

W II kwartale 2020 roku na świecie sprzedano 86,2 mln urządzeń wearables. Ponad 1/3 rynku należy obecnie do Apple, a najszybciej rosnącą kategorią są hearables, czyli urządzenia noszone w uszach i na uszach - wynika z danych firmy badawczej IDC.

Globalna sprzedaż urządzeń wearables wzrosła rok do roku o 14,1 proc., z 75,5 mln do 86,2 mln sztuk w II kwartale br.

Sprzedaż hearables zwiększyła się o 32,6 proc. i stanowiły one 60 proc. wszystkich sprzedanych wearables. Zdecydowanym liderem tego segmentu było Apple, mające w ofercie słuchawki AirPods i Beats. Sprzedaż urządzeń koncernu z Cupertino sięgnęła 23,7 mln sztuk. Wyprzedził on tutaj Samsunga i Xiaomi.

Za 39,2 proc. całego rynku wearables odpowiadały urządzenia noszone na nadgarstku - smartwatche i opaski fitness. Jeszcze rok temu ich udział sięgał 46,8 proc., ale teraz zaobserwowano tutaj spadek sprzedaży o 4,4 proc., do 33,7 mln sztuk. Czołowi gracze tego segmentu to Huawei, Xiaomi i Apple.

Biorąc pod uwagę cały rynek wearables, zdecydowania najwięcej urządzeń sprzedało w II kwartale Apple - 29,4 mln sztuk, czyli o 25,3 proc. więcej niż rok wcześniej (23,5 mln). Przełożyło się to na 34,2 proc. rynkowego udziału.

Na drugim miejscu znalazło się Huawei, z 10,9 mln sprzedanych urządzeń (+58 proc. r/r) i 12,6 proc. udziału w rynku. Podium zamyka Xiaomi, które zanotowało 13,5-proc. wzrost sprzedaży (z 8,9 mln do 10,1 mln) i 11,8 proc. rynkowego udziału. W TOP 5 znalazły się ponadto firmy Samsung i Fitbit.

 

Autor:km

Więcej informacji:hearables, rynek wearables, wearables

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas