Biznes2012-08-10
0

Helios sprzedał 3,3 mln biletów w I poł. 2012 r., spadek o 18%

Kina z sieci Helios sprzedały w I poł. 2012 r. 3,3 mln biletów, podała w raporcie kwartalnym grupa medialna Agora, właściciel tej sieci. Oznacza to spadek o 18% r/r. Niższą frekwencję spółka tłumaczy głównie Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej.

"Przychody segmentu Kino wyniosły 88,1 mln zł i zmniejszyły się o 7,1% na skutek niższej sprzedaży biletów w kinach Helios, która wyniosła 3,3 mln sztuk (spadek o 18%). Na niższą frekwencję znaczący wpływ miały Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, które odbyły się w Polsce i na Ukrainie w czerwcu 2012 r." - czytamy w komunikacie.

Agora podała też, że segment odnotował stratę operacyjną na poziomie EBIT w wysokości 2,4 mln zł, a jego EBITDA operacyjna wyniosła 6,9 mln zł.

W samym II kw. sprzedaż biletów spadła o 24% do 1,2 mln sztuk.

Negatywnie na przychody wpłynęło też zmniejszenie udziałów biletów na filmy w formacie 3D w całości sprzedaży. W I połowie roku spadł on o 4,5 pkt proc. do 27% a w samym II kw. aż o 16,5 pkt proc. do 30,5%.

Helios zarządza obecnie 28 kinami. Do końca tego roku ich liczba ma wzrosnąć o 4 kina. Na przyszły rok zaplanowana 6 otwarć, a na 2014 r. - obecnie - 3 otwarcia. Zgodnie z planem, liczba ekranów ma wzrosnąć o 81 (obecnie jest ich 149).

W I poł. 2012 roku grupa medialna miała 0,16 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 27,84 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 564,41 mln zł wobec 615,11 mln zł.

Autor:masz / isb / pr

Więcej informacji:Helios

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas