Reklama2011-01-12
2

Henkel Polska i Aflofarm najbardziej zwiększyły wydatki na reklamy w telewizji

Wśród firm farmaceutycznych i kosmetycznych budżety na reklamy telewizyjne najmocniej zwiększyły w ub.r. Henkel Polska i Aflofarm. Natomiast liderami pod względem wielkości tych wydatków pozostały L'Oreal Polska i US Pharmacia.

Dane TNS OBOP pokazują, że firmy z sektora higieny i pielęgnacji ciała wydające cennikowo najwięcej na reklamy telewizyjne w 2010 roku przeznaczyły na to mniej więcej tyle samo środków, co rok wcześniej. Telewizyjny budżet reklamowy liderującego w tym segmencie L'Oreal Polska zmniejszył się o 2 proc., a w przypadku Nivea Polska spadek wyniósł 5 proc. Z drugiej strony Procter & Gamble DS Polska na promocję swoich artykułów kosmetycznych i higienicznych w telewizji przeznaczył 10 proc. więcej niż w 2009 roku, a Unilever Polska – 24 proc. więcej. Natomiast wydatki Henkel Polska w tym zakresie wzrosły aż o 64 proc.

Zobacz tabelę

 

Z kolei w sektorze farmaceutycznym wszyscy najwięksi reklamodawcy telewizyjni zwiększyli swoje cennikowe wydatki w tym zakresie. I tak US Pharmacia przeznaczyła 3 proc. więcej środków niż w 2009 roku, a Novartis Poland – 12 proc. więcej. Natomiast Glaxosmithkline na reklamy telewizyjne swoich farmaceutyków wydał 16 proc. więcej, a Reckitt Benckiser – 17 proc. więcej. Jednak największy wzrost telewizyjnego budżetu reklamowego – wynoszący 142 proc. – zanotował Aflofarm.

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas