PR2021-08-04
0

Hill+Knowlton Strategies Poland bez 10 proc. przychodów, wypłaci 4 mln zł dywidendy

W ub.r. przychody agencji public relations Hill+Knowlton Strategies Poland, należącej do koncernu WPP, zmalały o 10,4 proc. do 16,07 mln zł, a przy spadku kosztów operacyjnych o 10 proc. zysk netto zmniejszył się minimalnie - z 1,889 do 1,886 mln zł.

Przychody krajowe Hill+Knowlton Strategies zmalały rok do roku z 12,93 do 12,49 mln zł, a te z zagranicy - z 5,12 do 3,58 mln zł. Wpływy od innych podmiotów z koncernu WPP poszły w dół z 1,04 mln zł do 204 tys. zł.

Agencja w sprawozdaniu złożonym w KRS zapewnia, że epidemia nie wpłynęła negatywnie na wysokość przychodów i płynność finansową spółki. - Kierownictwo będzie nadal monitorować potencjalny wpływ i podejmie wszelkie możliwe kroki, aby złagodzić wszelkie ewentualne negatywne skutki dla jednostki - zaznaczono.

Więcej pracowników, niższa sprzedaż

Wydatki operacyjne Hill+Knowlton Strategies zmniejszyły się z 15,31 do 13,78 mln zł, czyli o 10 proc. Wartość sprzedanych towarów i materiałów poszła w dół z 6,59 do 4,98 mln zł.

Natomiast nakłady na usług obce wzrosły z 2,99 do 3,09 mln zł, na wynagrodzenia - z 4,09 do 4,45 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 981 do 714,9 tys. zł.

W ub.r. agencja zatrudniała średnio 35 osób na etacie, o sześć więcej niż w 2019 roku. Po wybuchu epidemii skorzystała z umorzenia składek pracowniczych na ZUS przez trzy miesiące, oszczędziła na tym 203,4 tys. zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Wydatki na zużycie materiałów i energii zmalały z 200,8 do 159,3 tys. zł, pozostałe koszty rodzajowe - z 259 do 135,8 tys. zł, natomiast koszty amortyzacji wzrosły ze 142,9 do 196,3 tys. zł.

Pozostałe wydatki operacyjne poszły w górę z 16 do 126,7 tys. zł, wpływy finansowe - z 32,3 do 111,2 tys. zł, a koszty finansowe zmniejszyły się ze 174,7 do 7,3 tys. zł.

Hill+Knowlton Strategies wypłaci 4 mln zł dywidendy

Zysk sprzedażowy agencji poszedł w dół z 2,64 do 2,29 mln zł, zysk operacyjne - z 2,64 do 2,18 mln zł, a zysk brutto - z 2,49 do 2,28 mln zł.

Natomiast zysk netto zmniejszył się minimalnie, z 1,889 do 1,886 mln zł, ponieważ w ub.r. firma zapłaciła 395,1 tys. zł podatku dochodowego, wobec 606,2 tys. zł rok wcześniej.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/hill-knowlton-strategies-poland-agencja-pr-roku-sabre-awards-2021 ##

Bezpośrednio 100 proc. udziałów agencji na holenderska spółka Russell Square Holding. Pod koniec lipca na walnym zgromadzeniu zdecydowała, że do końca br. dostanie 4 mln zł dywidendy: cały zeszłoroczny zysk i 2,11 mln zł niepodzielonego wcześniej zysku z wcześniejszych lat.

Autor:tw

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas