Telewizja2012-03-12
2

History wyżej niż TVP Historia, Discovery Historia na szarym końcu

Discovery Channel pozostał w lutym br. liderem kanałów dokumentalnych, a najwięcej zyskał BBC Knowledge. Wśród stacji historycznych prym wiódł History, który w ogólnym rankingu wyprzedził m.in. NatGeo Wild. Stacja Discovery Historia nadal ostatnia.

Liderujący zestawieniu Discovery Channel w lutym br. zanotował spadek względem lutego ub.r. o 1,5 proc., osiągając udział na poziomie 0,67 proc. Drugie miejsce należało do National Geographic Channel. Stacja poprawiła swój wynik o 26,5 proc., co zaowocowało udziałem wynoszącym 0,48 proc. Trzecią lokatę zajął Discovery Science, którego udział zmalał o 8,3 proc., osiągając wartość 0,26 proc. Tuż za podium znalazła się telewizja Animal Planet, która zyskała najwięcej w zestawieniu (22,8 proc.).

Największy wzrost w rankingu, wynoszący 111 proc., zanotował plasujący się na 10. pozycji kanał BBC Knowledge. Jego wynik uplasował się na poziomie 0,15 proc. Minimalnie mniej (110,4 proc.) zyskał kanał History, który awansował z lokaty 11. na 8., osiągając udział na poziomie 0,16 proc. To wynik lepszy m.in. od udziału NatGeo Wild. Stacja ta w ostatnich tygodniach miała dwie kampanie reklamowe (dowiedz się więcej o najnowszej akcji), a od końca listopada ub.r. jest dostępna w Cyfrowym Polsacie.

History to obecnie najpopularniejszy kanał historyczny, trzy oczka niżej znalazła sie TVP Historia, która w lutym br. nie rosła już tak wysoko jak w poprzednich miesiącach, bo tylko o 58,9 proc. (jej udział to 0,14 proc.). Nadal na szarym końcu rankingu znajduje się Discovery Historia (0,04 proc. udziału).

Zobacz tabelę


Identycznie wygląda podium w przypadku grupy wiekowej 16-49, liderem był kanał Discovery (1 proc. udziału, spadek o 4 proc.), drugie miejsce zajął National Geographic (0,66 proc., + 34,6 proc.) , a trzeci był Discovery Science (0,36 proc., - 21,4 proc.).

W tym targecie najwięcej zyskał również kanał History (wzrost wyniósł 180 proc.). W tej grupie History pokonał też m.in. Planete+ i stację Animal Planet, która była liderem spadku (- 32,4 proc.). 

Zobacz tabelę

Największą widownią wśród programów ze stacji dokumentalnych w lutym br. miał serial Discovery Channel “Fani czterech kółek”, który obejrzało 218 tys. osób. Ogółem stacja ta umieściła cztery pozycje w zestawieniu dziesięciu najpopularniejszych programów w kanałach dokumentalnych, podczas gdy National Geographic Channel miał tam pięć pozycji.

 

Zobacz tabelę

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.
 

Autor:pp

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas