Telewizja2010-05-18
5

„Hit dekady” hitem sobotnich wieczorów

Widowisko „Hit dekady” emitowane w TVP 2 w sobotnie wieczory, wygrało z głównymi konkurentami stacji w grupie wszystkich widzów, ale przegrało z nimi w grupie komercyjnej. Program przyniósł Dwójce ponad 6 mln zł z reklam.

Z danych Nielsen Audience Measurement (dawniej AGB Nielsen Media Research) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że osiem wydań show, które emitowano w soboty o 20.10, oglądało średnio 3,12 mln widzów. Najlepszy wynik odnotował pierwszy odcinek programu, który przyciągnął przed ekrany 3,81 mln osób.

Udział „Hitu dekady” w grupie 4+ wyniósł 21,76 proc. i tutaj Dwójka była liderem. Na drugim miejscu z udziałem wynoszącym 20,41 proc. znalazła się TVP 1, emitująca w tym czasie filmy fabularne. Dalej uplasowały się: Polsat (17,40 proc.; „Tylko nas dwoje”) i TVN (13,02 proc.; „Usta Usta”, filmy). Natomiast w grupie komercyjnej 16-49 udział show wyniósł 14,58 proc., co było wynikiem słabszym od udziałów TVP 1, TVN-u i Polsatu.

Widowisko znacznie poprawiło wyniki sobotniego pasma TVP 2. Rok temu kanał w godz. 20.10 – 21.10 wybierało bowiem średnio 1,65 mln widzów przy udziale w rynku wynoszącym odpowiednio 13,43 proc. i 11,91 proc.

Dane telemetryczne pokazują, że „Hit dekady” oglądały głównie kobiety, widzowie po 45. roku życia, mieszkańcy wsi, małych i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim. Wpływy z reklam emitowanych przed i po widowisku wyniosły 6,1 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

„Hit dekady” to program, w którym prezentowano wynalazki jednej z minionych dekad, a goście specjalni oraz publiczności decydowali, który z nich jest hitem omawianego dziesięciolecia. Tło muzyczne stanowiły przeboje dekady śpiewane przez gwiazdy starszego i młodego pokolenia. Każdy odcinek prowadził Marcin Daniec wraz z jedną z gwiazd Dwójki. Stacja nie przewiduje kontynuacji programu, bo jego tematyka w tej formule się wyczerpała – omówiono wszystkie dekady od lat przedwojennych XX w. do dziś.

Widownia „Hitu dekady” odcinek po odcinku 

Zobacz tabelę


Oglądalność konkurencji w czasie emisji programu

Zobacz tabelę


Profil widowni show 

Zobacz tabelę


 

Autor:pp

Więcej informacji:Hit dekady, Marcin Daniec

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas