Telewizja2022-01-04
7

W 2021 roku po raz pierwszy w historii żaden program w telewizji nie przekroczył 5 mln widzów

Obsada Obsada "M jak miłość", fot. MTL Maxfilm

W 2021 roku nie było ani jednego programu w polskich stacjach telewizyjnych, który przekroczyłby granicę 5 mln widzów - pokazuje opracowanie Wavemaker na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.

Jak wynika z analizy agencji, taka sytuacja wystąpiła po raz pierwszy w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce*. W 2020 roku granicę 5 mln widzów przekroczyło 6 audycji, w 2019 roku - 32, a rok wcześniej - 67.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Liczba programów z widownią przekraczającą 5 mln osób wyraźnie malała z roku na rok. Na przykład w 2009 roku takich audycji było 436, a cztery lata później - 151. Jedyny wzrost rok po roku zanotowano między 2013 a 2014 rokiem, kiedy liczba programów zwiększyła się ze 151 do 155.

- Budowanie zasięgu kampanii masowych marek z każdym rokiem jest nieco bardziej skomplikowanym zadaniem, bo poza fragmentacją widowni, następuje też jej powolny odpływ. Dalsza kariera streamingu wideo w 2022 roku może tylko umocnić ten trend - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Gala, szef Wavemaker.

W minionym roku najpopularniejszym niesportowym programem w polskich stacjach telewizyjnych okazał się „Sylwester Marzeń”, który do TVP2 przyciągnął 4,77 mln widzów.

Jak informuje Wavemaker, ranking top 100 najlepiej oglądanych pojedynczych emisji w telewizji tradycyjnie zdominowuje serial „M jak miłość”. Jego najpopularniejszy odcinek przyciągnął w 2021 roku 4,41 mln widzów, dla porównania - w 2011 roku również najpopularniejszy odcinek tego serialu miał 8,4-milionową publiczność.

TVP1 liderem w 2021 roku w 4+, TVN na czele w 16-49

Liderem oglądalności w 2021 roku była TVP1. W grupie 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN. Wyraźne spadki zanotowały TVN24, TVP Info i Polsat News. - Spada średni czas jaki spędzamy przed telewizorami i to praktycznie we wszystkich przedziałach wiekowych. Nie bez powodu od przyszłego roku część nadawców będzie sprzedawała widownię dla szerszych niż do tej pory grup docelowych - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Niepsuj, buying director w MullenLowe MediaHub.

*W analizie nie zostały uwzględnione transmisje sportowe. Badanie nie uwzględnia również zsumowanej widowni programów nadawanych równocześnie na więcej niż jednej antenie.

Autor:MK

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas