Telewizja2023-01-02
13

Tylko Adam Małysz przyciągał ponad 20 mln widzów (top 50 audycji od 2000 roku)

W ostatnich 22 latach spośród pojedynczych audycji nadawanych w polskich stacjach telewizyjnych najwyższy 1-minutowy zasięg zanotowały konkursy skoków - podczas IO w 2002 roku, MŚ w 2003 roku oraz PŚ w Zakopanem w tym samym roku. Czołową piątkę uzupełnia mecz Polska-Rosja z Euro 2012 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce w rankingu obejmującym okres od 1 stycznia 2000 roku do 20 grudnia 2022 roku zajął konkurs skoków narciarskich podczas Zimowych Igrzysk Olimpijskich, w którym Adam Małysz zdobył brązowy medal. Przynajmniej przez 1 minutę relację w Jedynce 10 lutego 2002 roku śledziło 20,64 mln widzów (średnio w każdej minucie było to 11,17 mln) - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugi był konkurs, który odbył się trzy dni później (Małysz w tych zawodach zdobył srebrny medal). Relacja w TVP1 zanotowała RCH 1 min na poziomie 20,46 mln osób (średnio 13,26 mln).

Podium uzupełnia rozgrywany 28 lutego 2003 roku konkurs skoków w ramach MŚ w Val di Fiemme, który wygrał Małysz. Transmisja w TVP1 miała RCH na poziomie 19,48 mln, a AMR - 11,46 mln.

Na czwartej lokacie sklasyfikowany został konkurs PŚ w skokach narciarskich w Zakopanem z 18 stycznia 2003 roku (odpowiednio 19,30 mln i 12,20 mln).

Mecz Polska-Rosja z Euro 2012 na piątym miejscu

Czołową piątkę uzupełnia mecz Polska-Rosja z Euro 2012 (sportowe wydarzenie organizowała Polska wspólnie z Ukrainą), który się odbył 12 czerwca 2012 roku (odpowiednio 18,83 mln i 13,57 mln w samej TVP1; spotkanie równolegle pokazywano także w TVP HD i TVP Sport).

W drugiej połowie pierwszej dziesiątki znalazły się trzy konkursy w skokach z TVP1, transmisja z pogrzebu Jana Pawła II z TVP1 (wydarzenie relacjonowało także wiele innych stacji, których wyniki nie zostały uwzględnione) oraz mecz Czechy-Polska z Euro 2012 z TVP1 (także w TVP HD i TVP Sport, ale dane z tych stacji nie zostały uwzględnione).

W zestawieniu top 50 pozycji o największym zasięgu w latach 2000-2022 zdecydowanie dominowały transmisje sportowe. Poza nimi w rankingu znalazły się też m.in. wieczory wyborcze, konkursy Eurowizji czy ceremonia rozdania Telekamer „Tele Tygodnia”.

Ranking zdominowany przez pozycje TVP1

Na 48 miejscach w top 50 uplasowały się audycje z ramówki TVP1 lub TVP2 (po odpowiednio 42 i 6 lokat). Pozostałe dwie pozycje umieścił Polsat. Jedną z nich był mecz Polska-Niemcy podczas Euro 2008, a drugą premiera telewizyjna „Titanica” w 2001 roku.

Prezentowany ranking pokazuje postępujący proces fragmentaryzację widowni i spadku znaczenia największych naziemnych nadawców. 46 z 50 pozycji w nim zajęły programy pokazane w latach 2000-2005. Na pozostałych czterech lokatach uplasowały się mecze Euro z 2016 roku.

W ostatnich latach w telewizji także były nadawane audycje notujące wysokie wyniki oglądalności, ale z reguły jednocześnie można było je oglądać na różnych antenach. Na przykład mecz Euro 2016, w którym 30 czerwca reprezentacja Polski w ćwierćfinale zmierzyła się z Portugalią oglądało średnio 8,07 mln widzów w TVP1, 6,88 mln w Polsacie i 1,02 mln w Polsacie Sport. Łącznie na trzech antenach pojedynek miał średni AMR na poziomie 15,97 mln widzów, a jego RCH 1 min mógł wynosić około 20 mln oglądających.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(13)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas