Internet2023-05-30
1

home.pl z mniejszym zyskiem, podwyżka dla wszystkich pracowników

Fot.: Home.plFot.: Home.pl

Koszty operacyjne firmy hostingowej home.pl, m.in. na pracowników, w ub.r. poszły w górę o 22 proc., m.in. w związku z podniesieniem pensji wszystkich pracowników o 1,2 tys. zł. W konsekwencji przy wzroście przychodów o 6 proc. do 163,81 mln zł jej zysk netto zmalał z 51,9 do 44 mln zł.

W Polsce grupa home.pl wypracowała w ub.r. 159,16 mln zł przychodów, wobec 150,95 mln zł rok wcześniej. Wpływy z innych krajów Unii Europejskiej zwiększyły się z 2,21 do 2,22 mln zł, a z pozostałych rynków - z 784 tys. do 1,6 mln zł.

Sprzedaż produktów o charakterze jednorazowym poszła w górę z 86,38 do 91,82 mln zł, a z usług w modelu subskrypcyjnym - z 67,56 do 71,17 mln zł.

W sprawozdaniu grupa home.pl wyliczyła, że poszerzyła swoją ofertę w zakresie aplikacji biurowych, pionu w chmurze, e-commerce i rozrywki. Prowadziła też modernizację serwerów i połączeń

Firma w sprawozdaniu zaznaczyła, że zaraz po wybuchu wojny w Ukrainie zaobserwowała „nieznaczne negatywne odchylenia w popycie na krajowe usługi spółek wchodzących w skład grupy, szczególnie związane z odnowieniami w podstawowych liniach biznesowych, a także spowolnieniem w produktach z grupy e-commerce”, a jej spółka zależna odczuła czasowe powstrzymanie się przez inwestorów od transakcji na rynku domen.

1,2 tys. zł podwyżki dla każdego pracownika

Wydatki operacyjne grupy home.pl poszły w górę o 22 proc. - ze 154,71 do 163,81 mln zł. Koszty usług obcych sięgnęły w ub.r. 48,14 mln zł, rok wcześniej było to 45,95 mln zł. Wydatki na usługi bezpośrednie i telekomunikacyjne wzrosły z 27,53 do 29,46 mln zł, a na usługi wsparcia sprzedaży z 13,31 do 15,69 mln zł.

Natomiast wynagrodzenia i świadczenia pracownicze pochłonęły w ub.r. 46,27 mln zł, podczas gdy w 2021 roku było to 32,2 mln zł. Średnioroczne zatrudnienie w grupie home.pl zwiększyło się z 329,5 do 354,2 etatów, głównie w związku ze wzrostem w dziale sprzedaży i marketingu z 66,5 do 99,4. W pionie obsługi klienta nastąpił natomiast spadek ze 139,1 do 127,9 etatów, w IT - z 74 do 70,9, a w administracji - wzrost z 49 do 53.

W związku z wysoką inflacją firma przyznała każdemu pracownikowi podwyżkę w wysokości 1,2 tys. zł brutto, kosztowało ją to 1,56 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Koszty zużycia materiałów i energii zwiększyły się z 1,72 do 2,81 mln zł, amortyzacji - z 9,3 do 10,1 mln zł, a wydatki operacyjne określone jako pozostałe - z 801 tys. do 2,46 mln zł.

Zysk operacyjny firmy zmalał z 64,64 do 53,87 mln zł, a zysk netto - z 51,9 do 44 mln zł. Firma zapłaciła w ub.r. 10,88 mln zł podatku dochodowego, wobec 12,43 mln zł rok wcześniej. Na koniec ub.r.  miała 44,21 mln zł środków pieniężnych i ich ekwiwalentów, wobec 43 mln zł rok wcześniej.

Z zeszłorocznego zysku spółka wypłaci 44 mln zł dywidendy (jedynym udziałowcem jest niemiecki koncern 1&1), a 288,6 tys. zł zasili kapitał zapasowy.

W styczniu br. home.pl zaczął pierwszą szeroko zasięgową kampanią wizerunkową, pod hasłem „Własna strona to dopiero początek”, skierowaną głównie do małych i średnich firm. W sprawozdaniu spółka zapowiada, że „w odpowiedzi na uwarunkowania ekonomiczne (inflacja, wzrost kosztów prowadzenia działalności gospodarczej, obniżone nastroje konsumenckie, itd.), będzie dążyła do obniżenia barier wejścia jej klientów (przyszłych i obecnych) do świata cyfrowego”.

home.pl planuje dalej rozwijać ofertę produktową (w zakresie usług w chmurze, managed VPS, chmura publiczna), technologiczną (m.in. wymiana serwerów na szybsze i pojemniejsze) i w zakresie bezpieczeństwa.

Autor:tw

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas