Polsat zarobił na reklamach 359,2 mln zł w I kwartale 2005 roku
Jak wynika z danych AGB Polska telewizja Polsat w pierwszym kwartale br. zarobiła najwięcej z emisji reklam - 359,2 mln zł. To o 52 mln więcej niż w tym samym okresie 2004 roku.
Na drugim miejscu znalazła się telewizja TVN, która zanotował spadek wpływów reklamowych o 49 mln zł. Spadek zanotowała też TVP 1 (o 123 mln zł) i TVP 2 (o 34 mln zł).
Zobacz tabelę/TR>
- Spadek wynika z wprowadzenia przez stacje urealnionego cennika. Cena brutto spotów zmniejszyła się, więc w monitoringu także widoczny jest spadek. Z całą pewnością można powiedzieć, że TVP zarabia więcej niż rok temu, bo między innymi rośnie rynek reklamowy - wyjaśnia dla "Press" Jakub Bierzyński, prezes OMD Poland.