Internet2014-06-02
12

I Onet, i Grupa WP reklamują się jako lider rynku internetowego

Zarówno Grupa Onet, jak i Grupa Wirtualna Polska prowadzą obecnie kampanie reklamowe, w których określają się jako lidera polskiego rynku internetowego. Na potwierdzenie każdy wydawca podaje wybrane wyniki Megapanelu, w których ma przewagę nad konkurentem.

W zeszły poniedziałek udostępniono wyniki Megapanelu PBI/Gemius z marca br., pierwsze w których scalono dane stron dotychczasowej Grupy o2 i Wirtualnej Polski, przy czym nie uwzględniono serwisu Dobreprogramy.pl, w którym Grupa WP od grudnia ub.r. ma 51 proc. udziałów (przeczytaj o tym więcej).

Okazało się, że Grupa WP nie wyprzedziła Grupy Onet - RASP pod względem liczby użytkowników - miała ich 14,68 mln, podczas gdy konkurent - 15,11 mln (zobacz szczegóły).

Grupa Onet natychmiast przesłała portalowi Wirtualnemedia.pl komunikat, w którym określiła się jako „najchętniej wybierane medium online”, oraz wyliczyła kategorie tematyczne, w których Grupa Onet - RASP wyprzedza Grupę WP, m.in. informacje i publicystyka; biznes, finanse i prawo; sport; kultura i rozrywka oraz nowe technologie.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w marcu 2014 roku

- Niezmiennie zajmujemy pozycję lidera rynku polskich mediów online, co zawdzięczamy wysokiej jakości treści, sile najlepszych marek, jakie mamy w portfolio oraz wspaniałej grupie ludzi, którzy tworzą naszą firmę - podkreślił Robert Bednarski, prezes Grupy Onet. - Tak jak ostatnio komentowałem, nie ścigamy się na zasięgi, bo jak wiemy sam zasięg to nie wszystko, potrzebna jest silna marka, dopracowany produkt i dobry zespół - nie wystarczy połączenie dwóch bytów i próba nazwania ich jednym. Wyniki badania jednoznacznie potwierdzają, że użytkownicy najbardziej doceniają Onet i najchętniej wybierają nasze serwisy - dodał.

Firma szybko zaczęła też kampanię reklamową. W bannerach, emitowanych m.in. na portalu Wirtualnemedia.pl, określa się jako „największe medium online” i „lider rynku reklamowego online”, prezentując statystyki dotyczące liczby użytkowników treści audio/wideo i wersji mobilnych. Przy czym reklamy prezentują samą markę Onet, podczas gdy dane dotyczą Grupy Onet - RASP.

>>> Grupa Onet przejęła serwisy Skąpiec i Opineo

Co na to Grupa Wirtualna Polska? Firma już w poniedziałek poinformowała, że w marcu jej strony zanotowały więcej odsłon krajowych (o 99 mln) i mobilnych (o 58 mln), cookies (o 77 tys.) i wyższy czas krajowy ogółem (o 3,7 mln godzin) niż serwisy Onetu i RASP, a także średnio o 7 więcej odsłon i o 25 minut dłuższy czas na użytkownika. Ponadto zaznaczyła, że gdyby do jej wyników dodać ruch z Dobreprogramy.pl, miałaby 16,3 mln użytkowników i wyprzedziła pod tym względem swojego głównego konkurenta.

>>> Grupa WP przed Onetem i RASP w mobile’u, Interia i Allegro z GG przyciągają treściami audio/wideo

Grupa WP zaczęła kampanię reklamową podkreślającą, że oferuje precyzyjnie dopasowane do oczekiwań marketerów grupy docelowe. W reklamach zawarty jest slogan: „Grupa Wirtualna Polska - nowy lider polskiego internetu”.

- W Megapanelu, wbrew temu co sugeruje Onet, nie ma jeszcze wszystkich witryn Grupy Wirtualna Polska. Łatwo to sprawdzić, korzystając z dostępnych do planowania mediów narzędzi - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Świderski, prezes Grupy WP. - Najpierw Onet komunikował, że zasięg nie ma znaczenia. W poprzedniej kampanii porównywał wyniki Grupy Onet - RASP do samej WP (bez o2), sugerując, że dzieli nas duży dystans. Obecnie porównuje się już do znacznej części naszej grupy. Krótko mówiąc, dostrzegamy poprawę - odcina się konkurentowi.

To kolejna odsłona rywalizacji reklamowej tych wydawców. W marcu, niedługo po połączeniu Grupy o2 i Wirtualnej Polski w Grupę WP, Grupa Onet zaczęła szeroko zasięgową kampanię pod hasłem „Onet. Non stop”, w której podkreślała, że portal ten codziennie odwiedza 7 mln unikalnych użytkowników (zobacz szczegóły). Grupa WP odpowiedziała na to reklamami informującymi, że jej serwisy odwiedza każdego dnia ponad 7,5 mln realnych użytkowników.

Smaczkowi tej rywalizacji dodaje fakt, że w kierownictwie Grupy WP pracują obecnie osoby związane wcześniej z Onetem: Łukasz Wejchert, były prezes Onetu, jest udziałowcem i członkiem rady nadzorczej (więcej na ten temat), natomiast Jarosław Grabowski, poprzednio dyrektor portalu Onet.pl, został w maju dyrektorem ds. zarządzania produktem (przeczytaj o tym więcej).

Dlaczego walka na zasięgi i to, kto jest pod tym względem liderem, jest tak ważna? Wyjaśnił to Jacek Świderski na konferencji informującej o fuzji o2 i WP. - Chcemy zwiększyć nasze przychody i być partnerem pierwszego wyboru, od którego zaczyna się planowanie internetowych kampanii reklamowych - zapowiadał. - Jak porównamy przychody i pozycję Onetu oraz WP - a w zeszłym roku te dane były podawane - to przy niewielkiej różnicy w zasięgu była ogromna różnica w przychodach. Na korzyść Onetu przemawiało bowiem bycie liderem. Naszym celem jest teraz uzyskanie tej premii - dodał (przeczytaj więcej).

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas