Najpopularniejsze dzienniki w Polsce, czyli “Gazeta Wyborcza” i “Fakt” to jednocześnie tytuły, które zanotowały największe spadki w segmencie gazet codziennych w I półroczu br. W dół poszła jednak sprzedaż wszystkich dzienników ogólnopolskich.
Wydawany przez Ringier Axel Springer Polska “Fakt” utrzymał pozycję lidera zestawienia, ale jego sprzedaż ogółem w okresie styczeń - czerwiec 2011 roku zmalała względem I półrocza 2010 roku o 11,43 proc. i wyniosła 401 824 egz. - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na miejscu drugim znalazła się „Gazeta Wyborcza” (Agora) z wynikiem wynoszącym 276 538 egz. Tytuł ten stracił relatywnie najwięcej w rankingu - 11,54 proc., co oznacza spadek o ponad 36 tys. egz.
>>> Dzienniki tracą, “Rzeczpospolita” poniżej 100 tys. egz.
Na podium uplasował się jeszcze “Super Express” (Murator) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 174 677 egz., czyli mniejszą o 5,92 proc. niż rok wcześniej.
Czwarta była „Rzeczpospolita” (Presspublica), której sprzedaż ogółem zmniejszyła się w I półroczu br. o 8,33 proc. i wyniosła 106 542 egz.
Zobacz tabelę