Startuje kampania Amnesty International „I Welcome”, która ma zachęcić do większej tolerancji wobec innych kultur. Przy realizacji działań pracują m.in. polskie firmy marketingowe DDB&tribal i Papaya Films.
Kampania wystartowała 18 listopada br., kiedy transmitowano na żywo na Facebooku event, podczas którego uczestnicy mieli za zadanie patrzeć sobie w oczy przez cztery minuty. Inspiracją był eksperyment, który dowodził, że 4-minutowy kontakt wzrokowy zbliża ludzi. Transmisja odbywała się jednocześnie z kilku krajów na świecie: Sydney, Nairobi, Londynu i Meksyku. W transmitowanym na żywo eksperymencie wzięli udział mieszkańcy Australii, Kenii, Wielkiej Brytanii i Meksyku oraz uchodźcy z Etiopii, Demokratycznej Republiki Konga, Syrii, Sudanu, Hondurasu, Wenezueli, Birmy, Wietnamu, Afganistanu i Iranu.
- Żyjemy w czasach narastającej ksenofobii i nienawiści, a ten eksperyment pomógł zobaczyć ten temat z innej perspektywy i połączyć ludzi, którzy tak naprawdę potrzebują solidarności – wyjaśnia Osama Saeed Bhutta, dyrektor ds. komunikacji Amnesty International. - Kryzys uchodźczy jest globalnym wyzwaniem, ale wiele osób dystansuje się od trudności, jakim muszą stawiać czoło imigranci. Jeśli jednak przyjrzymy się sobie bliżej, okazuje się, że w gruncie rzeczy jesteśmy do siebie bardzo podobni. Chcemy pokazać, z jak wielką łatwością ludzie o różnym pochodzeniu mogą nawiązać ze sobą kontakt - dodał Osama Saeed Bhutta.
Kampanię „I welcome” zrealizowała agencja DDB&tribal. Jest to rozwinięcie projektu „Look Beyond Borders”, który wcześniej DDB&tribal przygotował dla polskiego oddziału Amnesty International.
Kampania powstała we współpracy z Papaya Films, Facebookiem oraz domem mediowym Mindshare Worldwide. W projekt zaangażowały się również lokalne oddziały Amnesty International i domy produkcyjne z poszczególnych krajów: Film Graphics w Australii, Quite Bright Films w Kenii i Tantor Films w Meksyku. Dom produkcyjny Papaya Films koordynował wszystkie eventy i zorganizował event w Wielkiej Brytanii.