Internet2015-10-20
8

IAB uruchamia program L.E.A.N., będzie walczyć z blokowaniem reklam

Organizacja IAB ogłosiła rozpoczęcie programu L.E.A.N., którego celem jest opracowanie skutecznych sposobów na docieranie z reklamą do odbiorców w warunkach rosnącej popularności adblockerów. W programie uczestniczy także polski oddział IAB. - Powołaliśmy w IAB Polska zespoły zadaniowe, które pracują nad rozwiązaniem zjawiska blokowania reklam - wyjaśnia Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

O utworzeniu programu nazwanego L.E.A.N. (skrót od Light, Encrypted, Ad choice supported, Non-invasive Ads) zdecydowano podczas konferencji IAB Global Summit 2015, a za realizację projektu ma odpowiadać komitet IAB Tech Lab.

W ramach programu mają zostać opracowane i dostarczone wydawcom narzędzia, które pozwolą im na tworzenie treści bardziej niż obecnie dostosowanych do oczekiwań odbiorców i przynoszących dochody w zmieniających się warunkach na rynku cyfrowym.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/blokowanie-reklam-istotnym-zagrozeniem-dla-wiekszosci-e-wydawcow-content-marketing-najwieksza-szansa-na-rozwoj ##

W komunikacie IAB podkreśla, że program L.E.A.N. skoncentruje się m.in. na właściwym targetowaniu reklam czy optymalizowaniu ich widoczności i zajmowanej powierzchni.

Nie jest tajemnicą, że jednym z celów stojących przez L.E.A.N. jest opracowanie skutecznych metod walki wydawców z rosnącym zjawiskiem wykorzystywania przez internautów aplikacji służących do blokowania reklam w sieci. Tego motywu uruchomienia programu nie ukrywa Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/wedlug-marketingowcow-walka-z-blokowaniem-reklam-w-internecie-daremna-na-razie-nie-szkodzi-to-rynkowi-reklamowemu ##

- Wypracowujemy kierunki działań spójne dla całego rynku online w Polsce - zapowiada Włodzimierz Schmidt. - W tym celu powołaliśmy w IAB Polska zespoły zadaniowe, które pracują nad rozwiązaniem zjawiska blokowania reklam. Równolegle do działań prowadzonych w grupach przeprowadzone zostanie badanie, które ma na celu poznanie motywacji i potrzeb użytkowników korzystających z narzędzi blokujących reklamy online.

Polski oddział IAB wyjaśnia, że powołane przez niego zespoły postarają się zaktualizować standardy reklamy on-line w takim kierunku, by wykluczyć jej najbardziej natarczywe formy oraz odciąć od budżetów reklamowych pirackie serwisy emitujące inwazyjne formy reklamowe. IAB chce też prowadzić edukację użytkowników na temat roli reklamy w gospodarce i wskazywać internautom konsekwencje, jakie może przynieść stosowanie adblockerów dla dostępności w sieci wartościowych treści.

Autor:ps

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas