Internet2008-06-23
0

IAB: wydatki na reklamę online w górę

W pierwszym kwartale bieżącego roku wydatki na internetową reklamęwyniosły 5,8 miliarda dolarów i były wyższe w porównaniu z ikwartałem roku 2007 o 18,2 procenta.

Jednocześnie jednak po raz pierwszy od ponad trzech lat wydatkina reklamę online w I kwartale były niższe wobec IV kwartałupoprzedniego roku (5,9 mld USD) - informuje serwis MarketingCharts, powołując się na dane Interactive Advertising Bureau(IAB).

Tym samym zakończył się okres 13 kwartałów z rzędu, w którychodnotowywano nieprzerwany wzrost wydatków w tym sektorze.

"Cykliczny spadek w I kwartale wobec IV kwartału wydatkówreklamowych w tradycyjnych mediach, w połączeniu z ogólnymspowolnieniem gospodarczym, poskutkował raczej niespodziewanymspowolnieniem wzrostu na rynku reklamy online" - stwierdził DavidSilverman z firmy PricewaterhouseCoopers (PwC), która wspólnie zIAB przygotowuje dane z rynku internetowej reklamy.

Jednocześnie Silverman spodziewa się dalszego solidnego poziomuwydatków w omawianym sektorze. Jego zdanie podziela RandallRothenberg, prezes i dyrektor wykonawczy IAB: "Spodziewamy siędalszego wzrostu, gdyż konsumenci coraz więcej czasu spędzają wsieci, a marketerzy odnajdują nowe i bardziej innowacyjne sposobydotarcia do nich poprzez cyfrowe media."

źródło: Mediaweek

Autor:km

Więcej informacji:IAB, reklamęa online

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas