Internet2022-09-23
5

Iberion bez połowy wpływów i z 4 mln zł straty, w br. wyszedł na plus

W ub.r. firma Iberion zanotowała spadek przychodów o 50 proc. i 3,9 mln zł straty netto, tłumaczy to spadkiem odwiedzalności swoich serwisów wynikającym z „zawirowań w algorytmach”. W pierwszych siedmiu miesiącach br. miała 6,6 mln zł wpływów i 1,7 mln zł zysku.

Przychody Iberionu zmalały z 18,21 mln zł w 2020 roku do 8,94 mln zł w ub.r. - Poprzedni rok był dla nas ogromnym wyzwaniem. Spadek ruchu oraz okrojenie portfolio produktów zaowocowało zmniejszeniem przychodów, co przy jednoczesnych inwestycjach w nowe projekty i obszary musiało odbić się na wyniku finansowym - tłumaczy Maksymilian Tomanek, dyrektor operacyjny i udziałowiec spółki.

Wiosną ub.r. firma zamknęła swój największy serwis Pikio.pl, w jego miejsce uruchomiła Goniec.pl, a zamiast showbiznesowego Lelum.pl pojawił się Swiatgwiazd.pl. Zrezygnowała też z kilku witryn tematycznych.

- Popełniwszy liczne błędy w przeszłości, w 2021 roku byliśmy zmuszeni transformować biznes pod presją czasu i po raz pierwszy zaliczyliśmy stratę finansową. Był to rok walki i najtrudniejszy okres w historii firmy, który wymusił wiele niełatwych decyzji oraz zmian - opisuje Albert Wójcik, prezes oraz założyciel firmy.

Koszty operacyjne zmniejszyły się dużo słabiej - z 15,98 do 12,52 mln zł. Wydatki na wynagrodzenia zmalały z 7,22 do 5,95 mln zł, a na usługi obce nieznacznie wzrosły - z 4,87 do 4,89 mln zł.

W konsekwencji wynik netto spółki poszedł w dół z 3,03 mln zł zysku do 3,94 mln zł straty. - Dzięki dużym zyskom w latach poprzednich, które nigdy nie zostały przeznaczone na dywidendę, mogliśmy przetrwać ten etap. To była ryzykowna strategia, która jednak finalnie się opłaciła - podkreśla Maksymilian Tomanek.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Iberion przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl, że od stycznia do lipca br. osiągnął 6,59 mln zł przychodów, a przy 4,85 mln zł kosztów operacyjnych miał 1,74 mln zł zysku operacyjnego i netto.

- Po niezwykle trudnym 2021, rok 2022 jest do tej pory najlepszym w historii spółki i z niecierpliwością czekamy na to, co przyniesie jego czwarty kwartał. Wkrótce ogłosimy też kilka niespodzianek, które będą ogromnym zaskoczeniem dla całej branży mediów - zapowiada Tomanek. - Sukces reorganizacji przekroczył jednak wszelkie oczekiwania, bowiem w 2022 zanotowaliśmy... najlepsze półrocze w historii - podkreśla Albert Wójcik.

Według badania Mediapanel w sierpniu br. Goniec.pl odwiedziło 6,39 mln internautów, każdy spędził w serwisie średnio 4 minuty i 40 sekund.

Autor:tw

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas