Rodzący się rynek tabletów medialnych, wypromowany przez iPada firmy Apple, będzie napędzany dzięki wykorzystywaniu tego typu urządzeń jako platformy konsumpcji treści oraz tworzonym na nie przydatnym aplikacjom i usługom.
Firma badawcza IDC prognozuje, że w bieżącym roku na całym świecie zostanie sprzedanych 7,6 miliona, a w roku 2014 ponad 46 milionów tabletów. W tym okresie sprzedaż tego typu urządzeń ma rosnąć rocznie średnio o 57,4 proc.
Dla porównania, w 2014 roku na świecie ma zostać sprzedanych 398 milionów przenośnych komputerów.
"Teraz są pierwsze dni dla tabletów - całkowicie nowej kategorii urządzeń, która znajduje swoje miejsce między smartfonami a przenośnymi pecetami. IDC spodziewa się, że popyt konsumentów na tablety będzie mocno napędzany przez liczbę i różnorodność kompatybilnych aplikacji. Dostępność stworzonych specjalnie na te urządzenia programów oraz odmienne doświadczenia w korzystaniu z nich w porównaniu z pecetem lub smartfonem, będą decydować o rosnącym zapotrzebowaniu ze strony konsumentów. Gdy ta kategoria dojrzeje i dostępnych będzie więcej przeznaczonych na tablety aplikacji, zamiast urządzeń które fajnie jest mieć, dla wielu konsumentów staną się one artykułami pierwszej potrzeby" - twierdzi Susan Kevorkian z IDC.