Największą oglądalnością spośród dotychczasowych relacji z Igrzysk Olimpijskich w Londynie cieszył się mecz siatkówki Polska-Włochy pokazany w TVP1. Łączne wpływy Telewizji Polskiej z reklam przy sportowej imprezie wyniosły dotąd 22,2 mln zł.
Relacje z Letnich Igrzysk Olimpijskich 2012 w Londynie w Polsce transmitują cztery stacje: TVP1, TVP2, TVP Sport oraz Eurosport. Wśród nich w okresie od rozpoczęcia imprezy, czyli od 27 lipca do 5 sierpnia br. największe średnie dzienne udziały zanotowała TVP1. W tych dniach wyniosły one 18,64 proc. w grupie 4+ oraz 15,58 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Średnie całodobowe udziały TVP2 wyniosły wtedy odpowiednio 13,94 proc. oraz 12,86 proc. Mniej dostępne kanały notowały następujące wyniki: Eurosport - 2,30 proc. oraz 2,33 proc., a TVP Sport - 1,41 proc. oraz 1,51 proc..
Zobacz tabelę
Do tej pory spośród relacji z Igrzysk najwięcej widzów zgromadził mecz siatkówki mężczyzn Polska-Włochy, który był transmitowany wieczorem 29 lipca br. w TVP1. Jego oglądalność wyniosła aż 6,19 mln widzów, przy udziałach na poziomie 44,77 proc. w grupie wszystkich widzów oraz 43,94 proc. w grupie 16-49. Polska wygrała to spotkanie 3:1. Pozostałe cztery transmisje, znajdujące się wśród pięciu topowych relacji, zostały wyemitowane wieczorem 3 sierpnia br. w TVP2, z czego największym zainteresowaniem (5,66 mln widzów) cieszyła się walka Adriana Zielińskiego w podnoszeniu ciężarów, podczas której zdobył złoty medal.
Z kolei w samym Eurosporcie zdecydowanie największym zainteresowaniem (560 tys. widzów) cieszyło się podnoszenie ciężarów, ale pokazane 5 sierpnia br. Pozostałe topowe transmisje zanotowały już wyniki poniżej 400 tys. oglądających.
Zobacz tabelę
Łączne wpływy z reklam stacji TVP nadających relacje z Igrzysk Olimpijskich wyniosły 22,2 mln zł, a najwyższe wpływy w analizowanym okresie miała TVP1 (14,2 mln zł). Eurosport nie emituje polskich reklam (dane cennikowe, bez rabatów).