Reklama2018-08-27
2

Katalog IKEA na 2019 rok z aranżacjami całych domów. 5,3 mln drukowanych egz.

IKEA rozpoczyna dystrybucję swojego nowego katalogu, w którym wprowadzono nowy układ treści, oparty na pokazywaniu aranżacji całych domów. W Polsce rozesłanych zostanie 5,26 mln egz. katalogu.

We wcześniejszych edycjach katalogu IKEA aranżacje wnętrz były prezentowane w podziale na funkcje, np. sypialnię czy kuchnię. W tym roku koncepcja została zmieniona - pojawiły się aranżacje całych domów. Przestrzenie zostały zaprojektowane, uwzględniając potrzeby ludzi, którzy mogliby w nich zamieszkać, są pełne konkretnych pomysłów oraz opierają się na wnioskach z sondażu zrealizowanego na zlecenie firmy.

W katalogu znajdują się aranżacje siedmiu różnych przestrzeni mieszkalnych: od niewielkiej kawalerki po dom jednorodzinny. Prezentowane są nowości w ofercie IKEA: od produktów, przez wzory i materiały.

Radość i codzienne wyzwania

- W tym roku koncentrujemy się na życiu w domu ze wszystkim, co się z tym wiąże: radościami, codziennymi wyzwaniami, ale i niekiedy napięciami. Wierzymy, że poprzez umiejętne zrównoważenie przestrzeni „ja” i „my”, wykorzystanie odpowiednich produktów i sprytnych rozwiązań można sprawić, by codzienne życie w domu stało się lepsze. Tegoroczne działania to także kontynuacja komunikacji „IKEA. Niech Żyje Dom!” w odświeżonej odsłonie - opisuje Filip Fiedorow, dyrektor marketingu IKEA Retail w Polsce.

Katalog w 5,26 mln egz. drukowanych i wersji elektronicznej

Nowy katalog IKEA liczy 280 stron plus czterostronicową okładkę. Został wydrukowany w 5,26 mln egz. Jest wysyłany do skrzynek pocztowych na obszarach wokół 10 sklepów IKEA (Warszawa, Gdańsk, Bydgoszcz, Łódź, Poznań, Wrocław, Katowice, Kraków, Lublin) oraz pięciu punktów odbioru zamówień (Szczecin, Kalisz, Opole, Białystok, Rzeszów). Dystrybucja zaczęła się 20 sierpnia i potrwa do 9 września.

Ponadto od 20 sierpnia katalog jest dostępny w wersjach cyfrowych w serwisie IKEA.pl oraz aplikacji mobilnej firmy. Wersje cyfrowe są responsywne i dostosowują się do urządzeń, na których przeglądany jest katalog (komputer/smartfon), dodatkowo ułatwiają bezpośrednie przejście do stron z informacjami o poszczególnych produktach z katalogu oraz możliwością zrobienia zakupów przez internet. Możliwe będzie również pobranie wersji cyfrowej katalogu w formacie PDF.

Globalnie nowy katalog IKEA jest dystrybuowany w 190 mln egz. w 55 krajach. Po raz pierwszy pojawił się w Bahrainie i na Łotwie.

W Polsce katalog będzie wspierany kampanią reklamową, która zacznie się na początku września. Za obsługę marketingową IKEA na naszym rynku odpowiadają agencje Saatchi & Saatchi IS (kreacja reklam), Wavemaker (zakup mediów) oraz Garden of Words (komunikacja PR).

IKEA niebawem w Blue City w Warszawie

IKEA Polska podtrzymuje plany uruchomienia jesienią br. swojego trzeciego sklepu w Warszawie - w centrum handlowym Blue City. Dwa miesiące temu ogłoszono, że szefową tego sklepu będzie Magdalena Rozengart-Grzelczak.

- Chcemy inspirować Polaków i odpowiadać na ich potrzeby, zachęcając do korzystania z naszych pięknych oraz funkcjonalnych rozwiązań dla domu. Dążymy do tego, aby jak najwięcej osób mogło robić zakupy w łatwy i wygodny sposób - gdzie, kiedy i jak chcą. Ostatnie lata to okres bardzo dynamicznego rozwoju IKEA w Polsce. Pracowaliśmy nad kolejnymi kanałami sprzedaży, m.in. otwierając nowe sklepy i rozwijając sprzedaż przez Internet, stworzyliśmy również zupełnie nowe na rynku formaty, takie jak Kuchnia Spotkań IKEA czy Centrum IKEA dla Firm. Obecnie intensywnie pracujemy nad otwarciem trzeciego sklepu IKEA w Warszawie, w centrum handlowym Blue City - opisuje Katarzyna Balashov, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej IKEA Retail w Polsce.

VML Poland odpowiada za rozwinięcie kampanii komunikującej nowe wydanie katalogu IKEA w internecie i digitalu.

Autor:tw

Więcej informacji:IKEA, katalog

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas