Sieć Ikea zapowiedziała, że rezygnuje z wydawania swojego katalogu prezentującego co roku nowe produkty i projekty związane z meblami i aranżacją wnętrz. Firma zapowiada zastąpienie publikowania drukowanej i cyfrowej wersji wydawnictwa nowymi kanałami komunikacji, takimi jak aplikacje czy media społecznościowe.
Katalog sieci Ikea był dostarczany klientom szwedzkiej sieci od 1951 r. W 2016 r. wydawnictwo osiągnęło nakład w wysokości 200 mln egzemplarzy w 32. wersjach językowych, katalog był dystrybuowany także w darmowej wersji w Polsce.
Czytaj także: Zamówienia z IKEA można odebrać przy sklepach Kaufland
Koniec katalogu drukowanego
Teraz Ikea zapowiedziała, że jej magazyn przestanie się ukazywać w wersji drukowanej oraz cyfrowej (dostępnej w sieci od 2000 r.).
Szwedzka sieć wyjaśnia, że decyzja o zakończeniu emisji katalogu była rozważana przez szefostwo od dłuższego czasu, a na jej przyspieszenie miała wpływ pandemia koronawirusa, która zmieniła zachowania użytkowników.
Ikea twierdzi, że w ciągu ostatniego roku niemal 45 proc. zakupów wewnątrz sieci przeniosło się do internetu. W związku z tym firma chce docierać z komunikacją do klientów za pomocą nowych form, takich jak aplikacje czy media społecznościowe.
Czytaj także: Wegański przewrót w menu IKEA
Jednocześnie Ikea zapewnia, że nadal będzie dostarczać użytkownikom inspirujące materiały dotyczące np. aranżacji wnętrz. Sieć zamierza też na pożegnanie opublikować jesienią 2021 r. specjalną edycję swojego katalogu.