Reklama2017-08-04
1

Łączny czas emisji wszystkich reklam telewizyjnych w lipcu wyniósł 16 tys. godzin (raport)

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lipcu 2017 roku były o 7 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,66 mln spotów reklamowych, o 17,25 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 16,46 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 14,49 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 1,46 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 6,70 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 245,16 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 12,80 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 15,14 proc. do 135,52 mln zł.

Podium uzupełnia TVP1 (55,59 mln zł; spadek o 21,43 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP2 (45,71 mln zł; - 3,22 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TV4 z wpływami na poziomie 41,11 mln zł i wzrostem o 29,08 proc.

20. miejsce zajął kanał 4fun Dance, który zanotował największy wzrost w top 20 - wynoszący 674,82 proc. do 16,49 mln zł.

Z kolei najwięcej stracił Discovery Channel, którego wpływy zmniejszyły się o 30,57 proc. do 17,63 mln zł.

Zdecydowanie najwięcej na reklamę w telewizji - 119,69 mln zł - w lipcu 2017 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 4,56 proc. Kolejne miejsca zajęły: Unilever (45,80 mln zł; do góry o 51,96 proc.) i Nestle (42,30 mln zł; + 51,33 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas