Biznes2024-01-05
3

Dino Polska dalej rośnie: przez rok 250 nowych sklepów

W ub.r. sieć Dino Polska zwiększyła się o 250 nowych sklepów. Na koniec grudnia liczyła 2 406 placówek.

Łączna powierzchnia sprzedażowa w sklepach Dino Polska wzrosła w ub.r. z 847,8 do 947,9 tys. metrów kwadratowych, czyli o 11,8 proc.

Nowych placówek sieci w ub.r. pojawiło się i tak mniej niż w poprzednich dwóch latach. W 2022 roku ich liczba zwiększyła się o 341, rok wcześniej - o 342, a w 2020 roku - o 255. Poziom tysiąca swoich placówek firma przekroczyła w 2019 roku, a na koniec 2022 roku miała ich już ponad dwa razy więcej. Natomiast dekadę temu, na koniec 2013 roku, należały do niej tylko 324 sklepy.

Zdecydowanie najwięcej sklepów Dino jest na zachodzie Polski: według danych z końca września ub.r. w województwie lubuskim działało 16,3 placówki na 100 tys. mieszkańców, a w wielkopolskim - 15,1.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Wiele razy słabiej obecna sieć jest na wschodzie i na południu: na Podkarpaciu na 100 tys. mieszkańców przypadało jedynie 0,4 sklepu, a w województwie małopolskim, lubelskim i podlaskim - od 1,6 do 2,4.

W pierwszych trzech kwartałach ub.r. przychody grupy kapitałowej Dino Polska poszły w górę o 34,4 proc. do 18,97 mld zł, a sprzedaż porównywalna wzrosła o 20,6 proc. Firma osiągnęła 1,42 mld zł zysku operacyjnego i 1,05 mld zł zysku netto, wobec odpowiednio 1,1 mld i 803,9 mln zł rok wcześniej.

W czwartek po południu za akcję Dino Polska na warszawskiej giełdzie płacono 450,40 zł, o 25 proc. więcej niż 12 miesięcy temu. Przy takim kursie wycena spółki wynosiła 44,2 mld zł.

Autor:tw

Więcej informacji:Dino, Dino Polska, sklepy

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas