Reklama2005-01-10
0

Ile stacje telewizyjne zarobiły z reklam?

Reklama telewizyjna w roku 2004 - 6,2 mld złotych

Według danych TNS OBOP, rok 2004 przyniósł głównym stacjom telewizyjnym wpływy w wysokości około 6,2 mld złotych (wg oficjalnych cenników), co stanowi minimalny - 1% - wzrost przychodów w stosunku do roku ubiegłego.

Największy udział w telewizyjnym rynku reklamowym - prawie 47% - uzyskały główne anteny Telewizji Polskiej (TVP1 i TVP2). Na drugim miejscu znalazł się Polsat, którego udział we wpływach reklamowych wyniósł 24%, niewiele mniej zarobiła stacja TVN - 23% ogólnych wpływów.

 Tradycyjnie cztery główne stacje skupiły przeszło 90% wydatków na reklamę w telewizji. Podobnie jak w roku ubiegłym najwięcej na reklamę telewizyjną wydali producenci żywności (2 mld zł), środków do higieny i pielęgnacji ciała (822 mln zł) oraz operatorzy telekomunikacyjni (689 mln zł).

Autor:Marcin Szumichora

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas