Zakończone w niedzielę Lekkoatletyczne Mistrzostwa Europy w Barcelonie przyciągnęły do TVP średnio ponad 2 mln widzów, zaś do Eurosportu blisko 150 tys. osób. Z reklam telewizja publiczna zarobiła 3 mln zł.
Transmisje na antenach TVP1 i TVP2 gromadziły średnio 1,97 mln widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.
Mistrzostwa w Jedynce i Dwójce chętnie śledzili mężczyźni, widzowie powyżej 45. roku życia. Niespełna 14 proc. stanowiły osoby z wykształceniem wyższym. Wpływy reklamowe wyniosły odpowiednio 2,07 mln (TVP1) oraz 878 tys. złotych (TVP2).
Kanały tematyczne – TVP Sport oraz Eurosport podporządkowały imprezie niemal całą ramówkę. Średnia oglądalność imprezy na tych antenach ( łącznie z powtórkami) wyniosła odpowiednio 125 tys. i 146 tys. widzów. Wpływy reklamowe publicznej anteny wyniosły 39 tys. złotych.
Podczas Mistrzostw Europy nasza reprezentacja zdobyła dziewięć medali, w tym dwa złote, dwa srebrne i pięć brązowych. Zapewniło to Polsce ósme miejsce w klasyfikacji medalowej.