Internet 2023-10-07
6

W internecie prawie 30 mln Polaków. Liderem Google

Z internetu korzystało we wrześniu 29,7 mln Polaków, o 0,4 mln więcej niż miesiąc wcześniej. Liczba tych aktywnych w sieci codziennie wyniosła natomiast z 24,9 mln, wobec 24,7 mln w sierpniu. Wśród aplikacji mobilnych najpopularniejsze jest Google, a najwięcej czasu użytkownicy spędzają na TikToku, Facebooku i YouTubie.

Według wyników badania Mediapanel we wrześniu br. witryny i aplikacje internetowe Grupy Google odwiedziło 28,75 mln polskich internautów (co dało 96,84 proc. zasięgu), spędzając średnio po 19 godzin, 22 minuty i 12 sekund. Miesiąc wcześniej wydawca zanotował 28,43 mln użytkowników, 96,2 proc. zasięgu oraz 21 godzin, 29 minut i 45 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) przyciągnęła 25,27 mln internautów, każdego średnio na 22 godziny i 51 minut, a WhatsApp - 14,55 mln użytkowników, przeciętnie na 3 godziny, 16 minut i 22 sekundy.

Poziom 20 mln odwiedzających przekroczyło jeszcze czterech polskich wydawców: Grupa Wirtualna Polska (21,06 mln), Ringier Axel Springer Polska (20,83 mln), Grupa Polsat-Interia (20,6 mln) oraz Grupa Allegro (20,05 mln).

Z kolei na TikToku każdy z 12,41 mln użytkowników spędził przeciętnie 18 godzin, 18 minut i 28 sekund.

W internecie prawie 30 mln Polaków

Z internetu korzystało we wrześniu 29,7 mln Polaków, o 0,4 mln więcej niż miesiąc wcześniej. Liczba tych aktywnych w sieci codziennie wyniosła natomiast z 24,9 mln, wobec 24,7 mln w sierpniu.

Portal „Super Expressu” przed OLX

Google.com zanotowało 26,87 mln użytkowników, 90,5 proc. zasięgu oraz godzinę, 36 minut i 28 sekund przeciętnego czasu korzystania, wobec 26,41 mln internautów, 89,38 proc. zasięgu oraz godziny, 36 minut i 36 sekund średniego czasu miesiąc wcześniej.

Na przeglądarkowym YouTubie każdy odwiedzający spędził przeciętnie 4 godziny, 58 minut i 13 sekund, a na Facebooku - 2 godziny, 44 minuty i 17 sekund.

Przeglądarkowa wersja OLX.pl miesiąc do miesiąca zanotowała spadek z 11,28 do 10,82 mln użytkowników, w konsekwencji została wyprzedzona przez serwis „Super Expressu” SE.pl, w którym liczba internautów zmalała dużo słabiej - z 11,18 do 10,97 mln.

Interia.pl zanotowała spadek z 15,67 do 14,85 mln użytkowników, przez co wzrosła jej strata do Allegro.pl (spadek z 15,72 do 15,45 mln) i Onet.pl (z 16,11 do 16,09 mln).

Na komputerach Grupa Google w porównaniu z sierpniem zanotowała wzrost liczby użytkowników z 21,57 do 21,88 mln, a średni czas spędzony przez każdego zmalał z 5 godzin, 44 minut i 26 sekund do 5 godzin, 25 minut i 9 sekund.


Autor: tw

KOMENTARZE (6) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas