Internet2014-04-09
7

Informacje na portalach: Onet wyprzedził WP, Gazeta.pl dwa razy większa od Interii

Onet.pl i WP.pl mają zdecydowanie najpopularniejsze działy informacyjno-publicystyczne wśród czołowych czterech portali. W skali roku wszystkie zyskały użytkowników, ale ci spędzali na nich znacznie mniej czasu.

Strony Onetu z informacjami i komentarzami społeczno-politycznymi w styczniu br. odwiedziło 6,64 mln internautów, którzy wykonali na nich 327,1 mln odsłon i korzystali średnio prawie przez godzinę. Sekcja informacyjna WP.pl miała o 385 tys. użytkowników i 73,1 mln odsłon mniej i zanotowała o ponad 23 minuty krótszy czas przypadający na przeciętnego użytkownika - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Dział informacyjny Gazeta.pl zanotował w styczniu 5,35 mln użytkowników, 175,3 mln odsłon i 28:42 minuty na użytkownika. Natomiast analogiczne strony Interii przyciągnęły 2,77 mln internautów, którzy wykonali 68,8 mln odsłon i spędzili na nich średnio po 22:07 minuty.

>>> Portale przyciągają na krócej. Onet, WP i Gazeta.pl na czele, TVN24.pl coraz bliżej o2.pl

o2.pl jako jedyny z portali nie ma wydzielonej sekcji z wiadomościami ogólnymi, a tytuły na stronie głównej o takiej tematyce odsyłają do serwisu Sfora.pl, który w styczniu zanotował 922,4 tys. użytkowników, 36,4 mln odsłon i 24:40 minuty na użytkownika.

Zobacz tabelę


W skali roku dział informacyjny Onetu zyskał 1,37 mln użytkowników i 69,3 mln odsłon (to wzrost o 26 i 26,8 proc.). Dzięki temu wyprzedził strony WP.pl, które miały o 431 tys. użytkowników (7,4 proc. w górę), ale 15,7 mln odsłon mniej niż rok wcześniej (w dół o 5,8 proc.).

Sekcję informacyjną Gazeta.pl odwiedziło o 650,7 tys. internautów więcej niż przed rokiem, którzy wykonali 7,1 mln odsłon (wzrost o 13,8 i 4,2 proc.). Analogiczny dział Interii zyskał 365 tys. użytkowników (15,1 proc. w górę), tracąc 14,4 mln odsłon (17,3 proc. w dół).

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w styczniu 2014 roku

Jednocześnie w działach informacyjnych wszystkich portali internauci średnio spędzili dużo mniej czasu niż rok wcześniej. W przypadku Onetu spadek czasu przypadającego na przeciętnego użytkownika wyniósł 20:01 minuty (czyli 25 proc.), na WP.pl - 10:09 minuty (21,7 proc.), na Gazeta.pl - 15:57 minuty (35,7 proc.), a na Interii - 7:33 minuty (25,4 proc.).

Sfora.pl zyskała w skali roku 127,7 tys. użytkowników (16 proc. w górę), ale zanotowała 506 tys. odsłon mniej (1,3 proc. w dół) i o 8:45 minuty mniej na użytkownika (26,2 proc. w dół).

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas