Reklama2016-04-14
0

Innova Capital przejął od Dirlango część udziałów Grupy Netsprint

Artur Banach i Łukasz WejchertArtur Banach i Łukasz Wejchert

Fundusz inwestycyjny Innova Capital kupił do spółki Dirlango (należącej do Łukasza Wejcherta i Macieja Żaka) część udziałów Grupy Netsprint, obejmującej firmy Netsprint i LeadR zajmującej się marketingiem internetowym.

- W ramach naszej strategii inwestycyjnej, zwiększamy zaangażowanie w innowacyjne spółki o wyraźnym technologicznym DNA i dużym potencjale wzrostu. Obecnie Grupa Netsprint jest wiodącą platformą na rynku reklamy internetowej, zarówno ze względu na zakres świadczonych usług, jak również kompetentną kadrę menadżerską - uzasadnia inwestycję w spółkę Magdalena Magnuszewska, dyrektor zarządzający Innova Capital. Wartość transakcji nie została ujawniona.

- Aktualnie rynek marketingu technologicznego jest w fazie bardzo szybkiego rozwoju, a Zarząd Grupy Netsprint udowodnił, że firma jest w pełni gotowa do szerokiej ekspansji. Ciągłe innowacje produktowe, konsekwentne budowanie przychodów i sprawne wyjście na rynki zagraniczne wymagają kapitału i doświadczenia w skalowaniu firm. Dlatego też widzimy olbrzymią wartość w zaangażowaniu Innova Capital na tym etapie rozwoju Grupy Netsprint - dodaje Łukasz Wejchert, założyciel Dirlango.

Do Grupy Netsprint należą firmy LeadR (wraz z E-Mail Network) i Netsprint. Pierwszą Dirlango w całości kupiło w połowie 2014 roku, natomiast 70 proc. udziałów drugiej przejęło w czerwcu ub.r. Obie spółki specjalizują się w dostarczaniu rozwiązań dla rynku marketingu internetowego, m.in. w zakresie reklam w modelu programatycznym, content marketingu, marketingu efektywnościowego skierowanego do e-commerce oraz e-mail marketingu. Już ponad 46 proc. wpływów reklamowych grupy pochodzi z segmentu mobilnego.

- Utworzenie jednej grupy z LeadR znacząco zwiększa atrakcyjność naszej oferty dla reklamodawców i wydawców, ułatwia budowanie unikatowych produktów reklamowych, łączących big data z dotarciem do użytkownika we wszystkich najważniejszych kanałach marketingu internetowego - przekonuje Artur Banach, prezes Grupy Netsprint. - Kluczową wartością dla Grupy Netsprint jest pozostanie niezależnym graczem, który dzięki technologii, danym oraz dużej bazie klientów bezpośrednich, umożliwia współpracę lokalnych portali i grup mediowych. Te plany będziemy mogli znacznie szybciej realizować m.in. dzięki środkom finansowym oraz know-how, jakie wnosi do Grupy fundusz Innova Capital - zapowiada.

Autor:tw

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas