Reklama2017-04-25
2

Innovation 2017: triumf Saatchi&Saatchi IS, złoto także za akcje IKEA, Onet 4.0 i telewizję WP

W tegorocznej edycji konkursu Innovation 2017 najwięcej nagród m.in. trzy złota, przyznano agencji Saatchi&Saatchi Interactive Solutions. Trzy złota przyznano też za projekty dla IKEA zrealizowana przez firmy Kalicińscy, MEC, Blue Ivy, Performance Media, Garden of Words i Grey Group Poland.

Agencja Saatchi&Saatchi dostała nagrody za aplikację Baby Browser przygotowaną dla serwisu Rodzice.pl. Baby Browser to rozszerzenie przeglądarki Chrome prezentujące teksty na tle kontrastowej animacji, która przyciąga wzrok niemowlaków, tak żeby stymulować ich mózg, a rodzice mogli spokojnie czytać artykuły.

Za Baby Browser przyznano Saatchi&Saatchi złoto w kategoriach Design, Content i UX, a także srebro w kategoriach Usługi i Aplikacje.

Dwie złote nagrody otrzymały agencje Kalicińscy, MEC, Blue Ivy, Performance Media i Garden of Words za akcję „Kuchnia marzeń” promującą IKEA. Wyróżniono ją w kategoriach Touchpoint i Innowacyjne Doświadczenie (podkategoria: Inne).

Nagrodzono też inne projekty zrealizowane dla IKEA. Grey Group Poland dostała złoto w kategorii Formaty Mediowe i Reklamowe oraz srebro w kategorii Content za „Dokumenty IKEA #poswojemu”, a K2, Havas PR i Blue Ivy - brąz w kategorii Content za „IKEA. Made in Poland”.

W kategorii Formaty Mediowe i Reklamowe złoto przyznano też Young&Rubicam Group za akcję „The Live Fish Pack” dla supermarketów Mila.

Złoto w kategorii Aplikacje otrzymała też Grupa Onet za aplikację mobilną Onet 4.0, udostępnioną jesienią ub.r. Złotą nagrodę- w podkategorii Inne kategorii Innowacyjne Media - przyznano też Wirtualnej Polsce za telewizję WP, uruchomioną w grudniu ub.r.

W kategorii Działań Społecznych złota statuetka powędrowała do agencji Walk za przeprowadzoną dla Fundacji Kapucyńskiej akcję „Niewidzialni”, w ramach której żeby zwrócić uwagę na problemy bezdomnych w okresie zimowym, przygotowano książkę, w której tekst jest widoczny tylko przy ujemnej temperaturze.

VML Poland i The Production otrzymały złoto w kategorii Event za akcję „Kultura Fizyczna” dla H&M - czyli trening fitness przeprowadzony w Teatrze Dramatycznym w Warszawie.

W kategorii Model Biznesowy nagrodzono złotem Idea Bank za usługę Happy Miles (w ramach której miesięczna rata leasingu jest uzależniona od liczby kilometrów faktycznie pokonywanych przez leasingowany pojazd), a w kategorii Usługa - Nielsen Audience Measurement za zmiany w pomiarze Multiscreen (w połowie ub.r. firma zaczęła w Polsce pomiar widowni kampanii reklamowych w internecie).

W konkursie przyznano też szereg srebrnych i brązowych nagród.

W rankingu firm marketingowych zdecydowanym zwycięzcą okazała się Saatchi&Saatchi Interactive Solutions, której nagrody przełożyły się na 54 pkt. Na drugim miejscu znalazła się agencja Walk z 16 pkt, a na trzecim - Grey Group Poland i Young&Rubicam Group mające po 14 pkt.

O wszystkich nagrodach zdecydowało jury pod przewodnictwem Witolda Ziobrowskiego, wiceprezesa Grupy Neuca. - Prace były różne, różna była ich jakość, ja w każdej odnalazłem bardzo ciekawy „insight”. Każda próba zmiany istniejącej rzeczywistości i wyjścia z własnej strefy komfortu wymaga dużo odwagi. Tylko ludzie odważni, skłonni do ryzyka i otwarci na innych, odnoszą sukces w biznesie. Potrzebujemy więcej odważnych ludzi by nas inspirowali do rozwoju biznesu - komentuje Ziobrowski.

Z kolei w konkursie Young Creatives w kategorii Media nagrodzeni zostali Joanna Lenart oraz Bartosz Brennek z agencji Zenith.

Nagrody rozdano w poniedziałek podczas gali w Studio Mińska 65 w Warszawie rozpoczynającej Forum Innovation. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas